חדשות בעולם

לקראת מלחמה: הרוסים עברו לעמדת תקיפה. השגרירות האמריקנית עזבה את קייב

עלייה דרמטית בריכוז הכוחות הרוסיים בגבול – מעלה את החשש לכך שמלחמה במזרח אירופה כבר ממש לפתחנו

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מספר יחידות רוסיות החלו לנוע לעמדות תקיפה, ובמקביל – עשרות סוללות ארטילריה ורקטות ארוכות טווח הועברו לעמדות ירי – כך מדווחת רשת CBS האמריקנית. הדיווח מתבסס על תמונות לוויין שזיהה את תנועת הכוחות, ומצביע על כך שמלחמה במזרח אירופה עומדת לפרוץ.

בעקבות ההערכות הגוברות לפלישה רוסית לאוקראינה, הורה מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, כי השגרירות האמריקאית תעבור זמנית מקייב לעיר לבוב שבמערב אוקראינה. בנוסף ניתנה הנחיה להשמיד את המחשבים במשרדים האמריקנים בקייב.

לדבריו של מזכיר המדינה האמריקני, הצעד מתקבל בשל דאגה לשלום הצוותים האמריקניים, לאור העלייה הדרמטית בריכוז הכוחות הרוסיים בגבול.

אתמול (שני) שוחחו בטלפון נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. השניים סיכמו ביניהם כי עדיין יש להגיע להסכם דיפלומטי למשבר ברוסיה למרות המצב המתוח. מלשכתו של ג'ונסון נמסר כי "נותר חלון הזדמנויות קריטי לדיפלומטיה, ובו רוסיה תוכל לסגת מאיומיה כלפי אוקראינה". בנוסף, "המנהיגים הדגישו שכל פלישה לאוקראינה תביא למשבר חריף לרוסיה, ויהיו לו השלכות נרחבות במיוחד למוסקבה ולעולם גם יחד".

נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי נשא נאום לאומה האוקראינית: "אומרים לנו שה-16 בפברואר יהיה יום התקיפה - אנחנו נהפוך אותו ליום של אחדות". זלנסקי קרא לתושבי המדינה להניף את דגלי המדינה באותו היום, ולשיר את ההמנון הלאומי יחדיו בשעה 10:00. נוסף על כך, קרא להעלות את שכר החיילים ושומרי הגבול.

"הם מנסים להפחיד אותנו בכך שהם שוב קובעים תאריך לתחילת פעולה צבאית, ביום ההוא נתלה את דגלי המדינה שלנו ונראה לכל העולם את אחדותנו", אמר הנשיא.

זלנסקי גם אמר כי "אנו שואפים לשלום ורוצים לפתור את כל הנושאים דרך משא ומתן" אולם הוסיף כי אוקראינה מוכנה להילחם במידת הצורך. יש לנו צבא מדהים. לבנים שלנו יש ניסיון לחימה יוצא דופן ונשק מודרני. זה צבא אחר מאשר לפני שמונה שנים", כתב זלנסקי, שהתייחס לכיבוש חצי האי קרים על ידי רוסיה בשנת 2014.

במקביל, בכיר לשעבר בממסד הביטחוני הישראלי, אומר הבוקר ל'ישראל היום' כי החולשה שהפגין ממשל ביידן מול איראן ובאתגרים הבינלאומיים אחרים היא שהובילה לתוקפנות הרוסית כנגד אוקראינה.

הבכיר, שאינו מזוהה עם הצד הימני במפה הפוליטית, סבור "שהגישה הנאיבית של הממשל הנוכחי, שמאמין בדיפלומטיה ולא בהפעלת כוח, מזמינה תוקפנות מצד משטרים טוטליטריים כמו אלה של סין ורוסיה". לדבריו, "יש קשר ישיר בין התעוזה של פוטין לאיים על אוקראינה, לבין התוקפנות של סין כלפי טאיוואן. אלה דברים שלא ראינו לפני שנה, ולא במקרה. מה שהשתנה היא המדיניות האמריקנית".

תוצאותיו של משטר זה עשויות כעת לשנות את הסדר העולמי, כפי שהכרנו אותו מאז מלחמת העולם השניה. "יש פה מבחן לארה"ב ולמערב. אוקראינה היא מקרה מבחן שכל העולם מסתכל עליו", הזהיר הבכיר. 

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה