חדשות בארץ

קיצוץ שעות הלימוד לאברכים, ביטול ההנחות בארנונה: התוכנית של ליברמן לציבור החרדי

על פי הדיווח בחדשות 13, בהוראת שר האוצר אביגדור ליברמן גיבשו בכירי משרדו סדרת צעדים המכוונים נגד הציבור החרדי. אלו כוללים: שלילת הנחות בצהרונים, במעונות היום ובארנונה, וקיצוץ שעות הלימוד לאברכים. יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו"

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
ליברמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ליברמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר האוצר אביגדור ליברמן מתכנן שורה של צעדים כלכליים חדשים, שנועדו לפגוע בחברה החרדית, ובמיוחד בציבור האברכים.

על פי הדיווח הערב (שני) בחדשות 13, ליברמן הורה לבכירי משרדו לגבש תוכנית ייעודית עבור המגזר החרדי, וזו צפויה להיות מוצגת מחר בישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי.

בין הצעדים הכלולים בתוכנית: שלילת ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים; וקיצוץ שעות הלימוד בישיבה מ-40 ל-20 שעות לימוד שבועיות. לטענת האוצר, המהלך לא יפגע בתקציב הישיבות, והוא נועד להוביל לכך שאברכים יעבדו בהיקף של חצי משרה מבלי לפגוע במלגה שהם מקבלים.

סעיף נוסף בתוכנית שגובשה הינו מתן תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שיכניסו לימודי ליבה למערכת השעות שלהם. במקביל לצעדים אלו, ליברמן מתכוון לקדם את חוק הגיוס ולהעבירו בקריאה שלישית.

בתגובה לדיווח, מסר יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני: "התוכנית של ליברמן שפורסמה עכשיו איננה חדשה. כבר היה בהיסטוריה של העם היהודי מי שאמר 'ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שוה להניחם'".

"הרבה ליברמנים עברו לנו במהלך ההיסטוריה שנעלמו תמיד כאבק פורח, ועם ישראל חי וקיים", הוסיף גפני. "ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו".

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, הגיב: "גזירות השר ליברמן נגד המשפחות החרדיות מבטאות שנאה יוקדת כלפי כל מה שמסמל יהדות ומסורת. על מצח ממשלת הזדון בראשות בנט, לפיד, סער וליברמן תלוי אות קלון של הסתה ורדיפת ציבור שלם, כפי שלא ראינו מעולם". 

"מרתיח להיזכר בהבטחות השווא של בנט וסיעתו ימינה, להגן על הציבור החרדי מפני ליברמן, בעוד המציאות המבישה טופחת על פניהם שוב ושוב, בהיותם חלק מוביל בקואליציית הרשע כלפי כל דבר שבקדושה", הוסיף ליצמן. "אין סליחה לזעקת הילדים החרדים והמשפחות הנאנקות תחת מתקפת הגזירות, שליברמן וממשלת הזדון ממציאים מדי יום, נגד מגזר שלם, שהפך למטרתם המוצהרת, בכל תחום - כלכלית, ערכית ואנושית".

תגיות:משה גפניאביגדור ליברמןהחברה החרדית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה