חדשות בארץ

לאחר האסון הנורא: "גשר הכהנים" בהר מירון פורק

"גשר הכהנים" בהר מירון פורק הלילה, כהכנה לקראת ההילולא הקרובה בל"ג בעומר

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
גשר הכהנים (צילום: דוד כהן / פלאש 90)גשר הכהנים (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הרשות לאכיפה במקרקעין פירקה הלילה (שני) את "גשר הכהנים בהר מירון". זאת בנוסף ל"גשר דב" ו"מתחם בוסקילה" שפורקו אף הם לאחרונה. כרגע אין אף גשר במתחם קבר הרשב"י.

האסון הנורא בל"ג בעומר שעבר, שהוביל לאובדן חייהם של 45 ממתפללים, גרם לרשויות האכיפה לעשות סדר בנושא הר מירון. "גשר הכהנים" נהרס לפני כ-11 שנה בהחלטת בית משפט, ולדברי הרשות לאכיפה במקרקעין נבנה מחדש שלא כחוק. נוכחותו של הגשר גרמה לחסימת דרכי מילוט מהאתר. הוא הוכרז כמבנה מסוכן, ובתחילת החודש בית המשפט החליט לבטל את צו המניעה שהיה תלוי ועומד כנגד הריסתו של המבנה מאז אוקטובר האחרון, תוך שהוא מקבל את כל טענות המדינה לעניין אי חוקיות הגשר ומסוכנותו. הלילה, כאמור, הוא פורק.

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר: "בהמשך להחלטת הממשלה, תמשיך הרשות לאכיפה במקרקעין לפנות את כלל המפגעים באתר על מנת לאפשר פיתוח קבע במקום והיערכות בטוחה להילולה הקרובה".

ועדת החקירה לאסון במירון לא התכנסה בשבועות האחרונים, בעקבות פטירתה של השופטת בדימוס מרים נאור. במקומה מונתה השופטת דבורה ברלינר, והוועדה צפויה לשוב ולהתכנס בהקדם.

הילולת הרשב"י, שתתקיים בעוד שלושה חודשים, תיראה אחרת לגמרי מהשנים הקודמות. על פי ההנחיות החדשות, שמטרתן להציל חיים, בהר יוכלו להיות באותו זמן כ-20 אלף בני אדם בלבד. זאת לעומת כ-500 אלף איש שהשתתפו באותו זמן בהילולות קודמות. בסך הכל יוכלו להגיע למתחם, לאורך כל ההילולה בחלוקה לקבוצות, בסביבות 100 אלף בני אדם.

בנוסף, תיערך הדלקה מרכזית אחת בלבד על גג הציון. הגעת הקהל למתחם ההר תתאפשר בתחבורה ציבורית בלבד מתחנות הסעה ברחבי הארץ או מחניונים מסודרים בסמיכות להר. כרטיסי הנסיעה יוצאו למכירה מראש ויוגבלו בזמן.

השנה תתאפשר רק חלוקת שתייה בשטח ההר במהלך ההילולה, ולא דברי מאכל. הדבר גם יגדיל את השטח העומד לרשות הקהל בהר וגם יצמצם את הסכנה מנפילה והחלקה על אשפה.

הרב יואל גולד בסיפור מטלטל על אחד מהרוגי מירון:

תגיות:גשרמירוןהילולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה