חדשות בארץ

חמור מאוד: למרות החסינות - שוטרים היכו באלימות קשה את ח"כ בן גביר

המתיחות בשכונת שמעון הצדיק גוברת. הבוקר שב ח"כ איתמר בן גביר לשכונה והקים את לשכתו מחדש

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:21)

ח"כ איתמר בן גביר שב הבוקר (שני) לשכונת שמעון הצדיק לאחר שהוכה באלימות על ידי שוטרים, ונזקק לפינוי לבית החולים. בן גביר שב לשכונה הנפיצה, והקים את לשכתו מחדש. לאחר מספר שעות עזב את השכונה הנפיצה, וכעת הוא משתתף בועדה לביטחון הפנים בכנסת. "עדר של שוטרים קפץ עלינו ב- 12 בלילה ופירקו את הלשכה שהקמנו. הלשכה יכולה להרגיז ולקומם אבל אין להם שום זכות לגעת ברכוש של חבר כנסת", אמר ח"כ בן גביר. 

"כנראה שיש הוראה לא רק לפרק את לשכתי הפרלמנטרית, אלא גם אותי", אומר ח"כ בן גביר. "זה לא יעזור להם, עד שלא ישיבו את הביטחון לשמעון הצדיק, לשכתי תמשיך לפעול במקום. אני מבקש למסור תודה לכל מי שדואג לשלומי. אני כרגע בבדיקות בבית החולים, לאחר ששוטרים נהגו בברוטאליות ואלימות כלפיי, עד שהתעלפתי".

ח"כ בן גביר האשים את השר לביטחון פנים עמר בר-לב על כך שנתן גיבוי לשוטרים להכות אותו: "לשוטרים אסור לגעת בחבר כנסת, וברור לי שיש להם הוראה מגבוה לפרק את לשכתי הפרלמנטרית", הוסיף בן גביר. "לא יעזור להם. נחזור עד שהביטחון יחזור לשמעון הצדיק".

השר לביטחון פנים לשעבר, אמיר אוחנה, ביקר את ח"כ איתמר בן גביר בלשכתו בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח) לאחר העימות אתמול בין בן גביר לבין המשטרה. לעיתונאים אמר אוחנה: "שמעתי בדרך לפה את מנכל המשרד לביטחון פנים שחברי כנסת שמגיעים לכאן לא תורמים לשקט באזור. אבל מי שעניינו שקט שיישאר בתל אביב. מי שעניינו שקט אולי לא היה מקים את ישראל בה' באייר, כי כל צבאות התנגדו לכך ונלחמו בכך. יהודים שנמצאים בארצם הם לא פרובוקציה הם ריבונות. טוב שעשה בן גביר ובאתי לחזק אותו. גם לפני שומר החומות לא חשבתי שאיתמר הוא הפרובוקטור אלא האלימות הערבית".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, התייחס למהומות בשכונת שמעון הצדיק: "‏האשמים היחידים בהסלמה הבטחונית בשכונת שמעון הצדיק הם הפורעים שמשליכים בקבוקי תבערה", כתב ראש העיר בחשבון הטוויטר שלו. "עכשיו המשימה היא להבטיח את שלום התושבים ולהרגיע את הרוחות. אני בדיאלוג רציף עם המשטרה והתושבים ופועל לכך בכל האמצעים."

העימותים בשכונה הירושלמית הנפיצה התחדשו אתמול (ראשון), כאשר חברי הכנסת עופר כסיף, אחמד טיבי ואוסמה סעדי מהרשימה המשותפת הגיעו לשכונה. הם התקרבו לאזור הלשכה הפרלמנטרית שהקים במקום יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, והתעמתו עם פעילי ימין שזעמו על נוכחותם.

השוטרים פרצו לביתו של טל יושבייב, שביתו נשרף בשבת האחרונה וניזוק קשות - כתוצאה מבקבוק תבערה שהשליכו מחבלים. השוטרים התעמתו עם צעירים ששהו בתוך הבית ופינו אותם תוך שימוש בכוח רב.

המשטרה שהתה במקום בכוחות מתוגברים כדי להפריד בין הצדדים. הכניסה לשכונה עם כלי רכב נאסרה לחלוטין למעט על תושבי המקום.

תגיות:מהומותשמעון הצדיקאלימותאיתמר בן גביר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה