מעניין

רוסיה: מאבטח קשקש מתוך שעמום על ציור בעבודתו. אז התברר הנזק הגדול

משעמם לכם בעבודה? שלא תעזו לעשות את הטעות הקריטית שעשה מאבטח משועמם ברוסיה - שהביאה לא רק לפיטוריו אלא גם לפתיחת תיק פלילי במשטרה נגדו

אא

קשקוש תמים של מאבטח משועמם, הביא לא רק לפיטוריו אלא גם לפתיחת תיק פלילי במשטרה נגדו: המאבטח, ששמו לא הותר לפרסום, השתעמם במקום עבודתו במרכז ילצין שבעיר יקטרינבורג, ששם הוצגו ציורים שווי ערך בתערוכת יוקרה. 

מתוך השעמום, המאבטח קשקש בנונשלנטיות על אחד הציורים - בעזרת עט כדורי שהיה ברשותו, ורק כעת מתברר גודל האבסורד: מדובר בציור ששווה אלפי דולרים וכדי לתקן אותו נדרשת יד אומן של מומחה לשימור יצירות אומנות מיוחדות. 

ברוסית נקרא הציור הזה  "Три фигуры" שפירושו 'שלוש הדמויות', ומי שציירה אותו היא האמנית הרוסייה אנה לפורסקיה. בציור המקורי נראות שלוש דמויות ללא פנים, אך המאבטח שחשב שהציור משעמם מדי, החליט לשרבט עיניים על שלוש הדמויות. אם זה לא מספיק חמור, כעת מתבררת עובדה אף יותר מטרידה: מסתבר שמדובר בעובד חדש שהועסק ביומו הראשון בעבודה, דרך חברת קבלן. 

העובד הודה כי שרבט על הציורים 'מתוך שעמום', ולא חשב על ההשלכות של מעשהו. "לא ידעתי שמדובר בציורים יקרים כל כך", טען. כתוצאה ממעשהו, העובד פוטר מעבודתו ואף הוגשה נגדו תלונה במשטרה. 

גורמים המעורים בפרטי המקרה סיפרו שאמנם לא ברור מה הערך האמיתי של "שלוש הדמויות", אבל הציור מבוטח במחיר של למעלה ממיליון דולר. הוא הועבר מאז למומחה לשימור ותיקון יצירות אומנות שטען כי הנזק מזערי באופן יחסי וניתן יהיה לתקנו ללא בעיה. למרות זאת, עלות התיקון מוערכת ביותר מ-3,300 דולר – שחברת האבטחה כבר הסכימה לשלם.

המשטרה המקומית החלה מאז לחקור את המאבטח בחשד לוונדליזם. במידה ויורשע במעשיו, בית המשפט עלול להטיל עליו קנס בשווי של יותר מ-500 דולר ואפילו לגזור עליו שנה אחת של עבודות שירות.

תגיות:נזקציורשעמוםקשקוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה