חדשות בריאות

המספרים עדיין גבוהים | ירידה במספר החולים קשה, מאות נפטרים בשבוע האחרון

הגל החמישי עדיין לא מאחורינו, עם זאת ירידה במספר המאומתים היומי ובמספר החולים הקשים

  • י"ב אדר א' התשפ"ב
פרויקטור הקורונה הפרופסור סלמן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש 90)פרויקטור הקורונה הפרופסור סלמן זרקא (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ראשון) כי במהלך היממה האחרונה אומתו 18,020 ישראלים לנגיף הקורונה. בבתי החולים מאושפזים 1,057 חולים בבתי החולים שמצבם מוגדר קשה. מניין הנפטרים זינק ל-9,466.

פרויקטור הקורונה הפרופסור סלמן זרקא התייחס לדעיכת הגל החמישי, ולשיפור בנתוני התחלואה. עם זאת, הדגיש שהמספרים עדיין גבוהים. "עוד מוקדם לומר שהגל החמישי מאחורינו", אמר בראיון לכאן רשת ב'. "עדיין מוקדם להוריד מסכות. אנחנו רואים ירידה, אבל עדיין המספרים גבוהים. דווקא כשהגל יורד צריך לשמור עוד יותר. ייקח עוד זמן עד שנגיד ש'היה גל חמישי'".

פרופ' זרקא התייחס לתת הזן, BA2, ואמר כי תתן הזן האט את קצב הירידה בתחלואה ויצר מעין גל בתוך גל. "הנגיף לימד אותנו שהוא מייצר וראינטים בצורה מהירה, כך שגם בסוף הגל החמישי לא נוכל לחזור לחיים של פעם", אמר ממונה הקורונה.

בתוך כך, הבוקר פורסם ב-ynet שישראל תיקח חלק בניסוי של חברת פייזר לחיסון המותאם נגד וריאנט האומיקרון. הניסוי, שצפוי לצאת לדרך בשבועיים הקרובים, יתבצע בבית החולים שיבא בתל השומר, שכבר החל לגייס בימים האחרונים את המתנדבים שייקחו בו חלק.

מדובר בניסוי עולמי לחיסון חדש, המיועד למנוע הדבקה ותחלואה קשה בזן האומיקרון, שנחשב מידבק הרבה יותר לעומת זן הדלתא.

בבית החולים שיבא בתל השומר, שבו ייערך הניסוי, כבר החלו לגייס בימים האחרונים את המתנדבים שייקחו בו חלק. הקבוצה הגדולה של הישראלים שישתתפו במחקר יהיו בני 60 ומעלה. משתתפי המחקר בישראל יהיו מעל גיל 60 שטרם קיבלו את החיסון הרביעי, ושנערך אחריהם מעקב סרולוגי מראשית מבצע החיסונים. המשמעות היא שרוב המשתתפים במחקר יהיו עובדי בית החולים ובני משפחותיהם. בבית החולים ממתינים עכשיו לסגירת ההסכם עם פייזר ולקבלת אישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות. מנות החיסון צפויות להגיע ארצה בימים או בשבועות הקרובים.

תגיות:נפטריםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה