מצוות

לראות את השגחת השם: "רציתי לשלם למוכר, והתשובה שלו הדהימה אותי"

"כל כך התרגשתי מהדרך בה הקב"ה גלגל את זה, והכול בתזמון כל כך מדויק. כל הסיפור הזה הראה לי שלא צריך לקמץ בהידור מצווה. צריך לעשות את המקסימום ולא לפחד"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בגיליון 'השגחה פרטית' פורסם סיפור אישי על השגחה פרטית מדהימה, וכך מספר בעל המקרה: "לפני חמש שנים זכיתי ברוך השם בהגרלה של מחיר למשתכן בדירה ברמה ד' בבית שמש. וכשקיבלתי את הבית רציתי להציב בפתחיו את המזוזות המהודרות ביותר. פניתי לסופר סת"ם וביקשתי שיראה לי העתק של מזוזה שהוא כתב. הראיתי את ההעתק למישהו שמבין בזה, והוא אמר לי שאפשר למצוא כתב יותר יפה. ואני כמובן רציתי להדר במיוחד במזוזות, ולכן פניתי לסוחר של מזוזות שהציע לי מזוזות מצוינות שעולות לא מעט. הבעיה הייתה שזה היה לפני חודש תשרי, וכאשר רציתי לראות את המזוזות הוא הודיע לי שהוא עסוק במכירת ארבעת המינים, ועד אחרי סוכות הוא לא יוכל להתפנות לעניין אחר.

מכיוון שראיתי שזה המצב, וגם אני אמור להיכנס לדירה מיד אחרי סוכות, פניתי לסוחר מזוזות אחר. הוא הראה לי כתב של סופר מסוים, ומכיוון שחמי מבין בזה הראיתי לו את הכתב, וגם הפעם המסקנה הייתה שאפשר למצוא מזוזות מהודרות יותר. רציתי את המהודר ביותר. ידעתי שזה יעלה לי יותר, אבל מה לא עושים כדי לזכות בבית שמזוזות מהודרות בפתחיו?

ביקשתי מהסוחר שיבדוק מה עוד יש לו במלאי, ושיביא לי את היפה ביותר, גם אם זה מאוד יקר. בחול המועד הוא אמר לי שיש לו מזוזות מיוחדות ביותר בתכלית ההידור של  סופר סת"ם ירא שמים גדול. הוא הביא אותן לחמי בשביל שייתן את האישור, ואני אוכל לקחת אותן משם. חמי התלהב ממש. המזוזות היו כתובות ביופי ובדיוק עם כל ההידורים, ממש "זה א-לי ואנווהו".

הסוחר השאיר אצלו את המזוזות, ואני לקחתי אותן אל ביתי החדש, בקול רינה ותודה. לאחר חג הסוכות התקשרתי לסוחר, הודיתי לו בכל לב, ואמרתי שאני רוצה לשלם על המזוזות. התשובה שלו הפתיעה אותי - "אתה לא צריך לשלם לי", הוא אמר.

"הקב"ה כבר שילם בשבילך", הוא הוסיף. שאלתי לפשר הדבר בתדהמה, והוא השיב "אני אגיד לך מה היה. כשנסעתי לחמיך להביא לו את המזוזות, עצר אותי יהודי-אמריקאי ושאל אם אוכל לתת לו טרמפ. לקחתי אותו, והוא שאל אותי במה אני עוסק. וכשסיפרתי לו שאני סוחר בתפילין ומזוזות, הוא אמר 'אני רוצה להיות שותף במצוות מזוזה'. אמרתי לו 'בדיוק עכשיו אני בדרך להביא לאברך מזוזות מהודרות', והאמריקאי ממש שמח ושאל מהו הסכום הכולל של כל המזוזות. על המקום הוא הוציא מכיסו את התשלום עבורך", הוא סיים לספר.

כל כך התרגשתי מהדרך בה הקב"ה גלגל את זה, כך שאעבור מסוחר לסוחר, והכול בתזמון כל כך מדויק. כל הסיפור הזה הראה לי מזה שלא צריך לקמץ בהידור מצווה. צריך לעשות את המקסימום ולא לחשוש, לא לשאול 'מאיפה אשלם את זה ואיך אסתדר', אלא ללכת ממש לפי הפסוק בתהילים "בטח בה' ועשה טוב" -  תבטח בה' שיעזור לך, ותקיים את המצווה בכל השלמות".

כיצד הרב יצחק פנגר מנע מבחורה לשים קץ לחייה? סיפור אמיתי ומפתיע על השגחה פרטית מופלאה. אל תחמיצו:

 

הרב אליהו עמר בשיעור מחזק באמונה, על התלות הבלעדית שלנו בבורא העולם, ועל השגחה פרטית. צפו:

תגיות:מצוותמזוזותהידור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה