חדשות בארץ

כתבי אישום חמורים: ירו 20 כדורים, רצחו את יהודה דימנטמן הי"ד, ותכננו לחטוף גופה

כתבי אישום חמורים הוגשו נגד 3 מחבלים בעבירה של גרימת מוות בכוונה: "כל אחד מהם ירה 20 כדורים, עד שנתקלו במעצור בנשק". אמו של אחד המחבלים שיבחה את מעשיו של בנה

  • ט' אדר א' התשפ"ב
יהודה דימנטמן הי"דיהודה דימנטמן הי"ד
אא

התביעה הצבאית הגישה היום (חמישי) כתבי אישום חמורים נגד שלושת המחבלים שרצחו את יהודה דימנטמן הי"ד, וגרמו לפציעתם של שני תושבי חומש ב-16 בדצמבר 2021.

כתבי האישום הוגשו לבית המשפט הצבאי בשומרון, לאחר חקירה מקיפה ויסודית של השב"כ ומשטרת ישראל. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום דומה נגד שותפם, מחבל בן 17.

מכתבי האישום עולה כי המחבלים רכשו כלי נשק, בחרו בצומת חומש כמקום הפיגוע, ותכננו להוציא אל הפועל פיגוע קטלני, במטרה לרצוח יהודים. הם תכננו את מסלולי ההגעה ואת ההימלטות לאחר הפיגוע, וכן נקטו פעולות כדי להקשות על גורמי הביטחון לאתרם. שניים מהם אף תכננו לחטוף גופה לאחר הפיגוע ולהסתירה.

על פי כתב האישום, שלושת המחבלים הגיעו לצומת חומש, התמקמו בשטח שולט, ותצפתו לעבר היישוב. כאשר הבחינו בכלי רכב בו נסעו יהודים, התמקמו שניים מהם בנקודת הירי, והשלישי המתין ברכב המילוט. כאשר הגיע הרכב לצומת, ירה כל אחד מהמחבלים 20 כדורים, עד שנתקלו במעצור בנשק. הירי פגע בצווארו של יהודה דימנטמן הי"ד, אחד מנוסעי הרכב, שנפצע באורח אנוש, ונפטר מפצעיו שעה קלה לאחר הפיגוע.

לאחר הירי נמלטו המחבלים מהמקום, הסתירו את האמל"ח ואת כלי הרכב ששימש להגעתם המקום, ונסעו לביתם. במהלך הנסיעה שמעו דיווח בתקשורת כי מעשיהם הביאו למותו של אזרח ישראלי בפיגוע, ושמחו כי תכניתם הקטלנית הצליחה.

אמם של אחד המחבלים, וכן של המחבל הקטין, ידעה על הפיגוע המתוכנן, ובירכה את בנה בהצלחה. היא תואשם בעבירה של אי מניעת הפיגוע, מתן מקלט, סחר באמל"ח והסתה. מכתב האישום עולה כי לאחר הפיגוע, סייעה לבניה המחבלים בהחבאת כלי הנשק ששימשו לביצוע הפיגוע ובהשבת חלק ממנו לבעליו. נוסף על כך היא התראיינה בתקשורת ושיבחה את מעשי בניה.

התביעה הצבאית דורשת את מעצרם של המחבלים עד לתום ההליכים המשפטיים, והיא תפעל למיצוי הדין עם המחבלים ועם המסייעים להם.

איך מתנחמים על חיים צעירים שנקטפו באיבם?

תגיות:מחבליםחומשיהודה דימנטמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה