חדשות בעולם

אורחים בלתי צפויים: הדובים הסתערו על רחובות ניו יורק

מה הייתם עושים אם הייתם מוצאים דובים משוטטים בחצר ביתכם? זה מה שקרה אתמול במונסי שבניו יורק - ארה״ב, כאשר הדובים שהתעוררו משנת החורף הגיעו ל"ביקור". במקום לברוח, מה החליטו התושבים לעשות? צפו בתיעוד

אא

לא מפחיד? אמש בשעות הצהריים חוו תושבי שכונת ׳מונסי׳ בניו יורק (ארה״ב) חוויה בלתי נשכחת, למעלה מעשרה דובים שוטטו ברחובות העיר, התמונות שהועלו ושותפו ברשתות החברתיות ציירו לישראלים תמונת מצב מפחידה ביותר - דובים משוטטים ברחובות.

אך מסתבר שתושבי האזור דווקא שמחו ב׳אורחים׳ החדשים ואף השתעשעו בהם.

בשיחה מיוחדת לאתר הידברות, אומר חיים ליברמן, תושב האזור, כי באזור רגילים לתופעות אלה. לדבריו: בכל שנה בתקופה זו צצים ה"אורחים״, שכבר הפכו לדי מוכרים שמתקרבים לאזור בעקבות התחממות מזג האוויר ועונת המעבר לקיץ.

״הדובים מקורם ב׳הרי הקטסקיל׳, ובעונת המעבר, עם התחממות מזג האוויר, הם מתעוררים משנת החורף הארוכה ומשוטטים בכל האזור. את הדובים המשוטטים לא מוצאים בכל ניו יורק, אלא בעיקר באזורים ההרריים כדוגמת מונסי, שם רגילים הדובים לחיות את חייהם״, מספר חיים.

על השאלה ״האם אתם לא חוששים מתקיפות?״, השיב כי לא מדובר בדובים המסוכנים עליהם אנו חושבים, אלא בזן אחר של דובים, שבדרך כלל אינם מזיקים, אבל הוא מזהיר: ״אסור להתחיל איתם. ברגע שמנסים לפגוע בהם או להרוג אותם - חבריהם יכולים להריח זאת מרחוק ע״י חוש הריח שלהם, ואז זה מאוד מסוכן. הרשויות המקומיות מפעילות יחידה מיוחדת של ציידים שמתמחים במיוחד להבריחם מהאזור בצורה שקטה, בטוחה ויעילה".

הרי קטסקיל (באנגלית: Catskill Mountains) הוא אזור של רמה מבותרת במדינת ניו יורק, מצפון-מערב לעיר ניו יורק ומדרום-מערב לעיר אולבני. אזור הרי קטסקיל מהווה את חלקה המזרחי של רמת אלגני, ויש הרואים בו את המשך הרי האפלצ'ים אל שטח מדינת ניו יורק, אף שאין זהות גאולוגית בין האזורים. הרי הקטסקיל שוכנים ממערב לנהר הדסון, ונמצאים על גבול שישה מחוזות במדינת ניו יורק.

תגיות:ניו יורקדובים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה