חדשות בארץ

"המתקפה על סמוטריץ’ – מהלך שקוף של ממשלת השיסוי, הביזוי והיח"צ"

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית הגיב על המתקפה של הארגון היהודי-בריטי על יו"ר מפלגתו בצלאל סמוטריץ' המבקר בלונדון: "הציוץ הזה נכתב בישראל, בסגנון ישראלי ולמטרות ישראליות פנימיות, תוך ניצול ציני של ארגון גג יהודי. למה? כי הם מ-פ-ח-ד-י-ם"

סמוטריץ’ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

נמשכת הסערה בעקבות הציוץ הבוטה של ועד שליחי הקהילות, הארגון המייצג הגדול ביותר של יהדות בריטניה, נגד יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שהגיע לביקור בממלכה.

כזכור, הארגון היהודי-בריטי קיבל אמש (רביעי) את פניו של סמוטריץ' בציוץ בשפה העברית בו נכתב: "אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ', וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית בבריטניה להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן".

שר התפוצות נחמן שי התייחס לציוץ הפוגעני והוסיף מתקפה משלו על יו"ר הציונות הדתית: "לסמוטריץ' אין מה לחפש בבריטניה, הקהילה שם כבר השמיעה את דעתה. לגזענות אין מקום בשום מקום. תחזור הביתה".

סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, הצטרף לרוח הדברים: "יש לברך על העמדה המוסרית והאיתנה של יהדות בריטניה. הלוואי ובקרוב גם אצלנו".

חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיב הבוקר באריכות על המתקפה נגד יו"ר מפלגתו: "חברים, הסיפור הוא נורא פשוט. ארגון בריטי, שכל הציוצים שלו הם באנגלית מנומסת עם ניחוח של תה וביסקוויטים, ומקבל בממוצע בין לייק ורבע ללייק וחצי, כותב פתאום פוסט לוחמני ומתלהם בעברית ומתייג את כל העיתונים בישראל".

"הציוץ הזה נכתב בישראל, בסגנון ישראלי ולמטרות ישראליות פנימיות, תוך ניצול ציני של ארגון גג יהודי", תקף רוטמן. "מהלך שקוף של ממשלת השינוי, הריפוי, השיסוי, הביזוי והיח"צ. השאלה היא למה? מה גורם לאנשים, שמספרים מבוקר ועד ערב שיחסי ישראל ויהדות התפוצות חשובים להם, להרחיב את השסע ולייצא את מערכת היחסים העכורה בין הקואליציה והאופוזיציה ואת הסגנון הבריוני של יאיר לפיד ויאיר גולן גם אל מעבר לים?".

"את התשובה נתן בזמנו בנימין נתניהו, והיא עדיין נכונה והופכת להיות נכונה יותר ויותר מיום ליום. הם מ-פ-ח-ד-י-ם", הצהיר רוטמן. "השמאל נמצא בתהליך התפרקות מכל נכסיו ויתרונותיו האמיתיים והמדומייניםהאנשים שבהקמת המדינה הובילו קו של לאומיות יהודית, חלוציות בהתיישבות, נצחונות צבאיים וביטחון לאומי, איבדו את כל אשר יקר היה".

"גוש אמונים גנב להם את ההתיישבות. הלאומיות היהודית הפכה עבורם מנכס לנטל, בין היתר לאור קרבת המשפחה שלה לתורה ולדת. בביטחון, בשנות השמונים היה אחד, מה שמו, דודו טופז, שדיבר בגזענות על הלוחמים והקצינים אל מול השין גימלים, ובשנות התשעים עלה לשלטון רבין עם תדמית הביטחוניסט שישמור על כולנו. כמה אלפי הרוגים ועשרות אוטובוסים מתפוצצים מאוחר יותר, הימין הישראלי הראה שרק הגישה הריאלית שלו מביאה לשקט בטחוני ומצמצמת דרסטית את מתמטיקת המוות של ישראל".

"מה נשאר למסכנים? לא נשאר כלום. אז כולם התחילו לדבר על שלום, ועל ידידו הקרוב, 'אבידוד אמדיני'. והטענה הלכה כך: ימנים בבונים שכמוכם, אתם משכשכים לכם פה במי האפסיים של המזרח התיכון, ואולי משיגים איזה הישג או שניים, אבל בבריכה של הגדולים, אנחנו מפסידים. אתם תהפכו אותנו למדינה מצורעת אם לא תתנו לנו את השלטון תיכף ומיד! ואז באו הסכמי אברהם והפריחה המדינית ביחסי החוץ והמסחר של ישראל, וגם כבשת הרש הזו נגזלה מידי השמאל הישראלי".

בהמשך התייחס רוטמן לשינוי שחל, לדבריו, ביהדות התפוצות: "במשך שנים הארגונים הרפורמיים הגדולים שבה שימשו כעורף הכלכלי והאידיאולוגי של השמאל הישראלי. גם היא עוברת שינוי, ובמהירות. הדמוגרפיה שלה משתנה. האורתודוקסים הולכים ומתחזקים, גם במספרים וגם ברצון שלהם בקשר עם ישראל, והרפורמים והקונסרבטיבים הולכים ומתמעטים, גם במספרים וגם ברצון שלהם בקשר עם ישראל".

"והדאגה הכנה של חלקים בשמאל ליהדות התפוצות מתערבבת בדאגה כנה לא פחות. דאגה של השמאל לעצמו. 'איזה שקר חדש נוכל להמציא אחרי שבכל חזית אידיאולוגית שאליה הימין נכנס הוא מראה לנו שהוא מצליח לעשות עבודה יותר טובה מאיתנו?. ואז סמוטריץ' החצוף הזה, נוסע לו לחו"ל, לכבוש את המלכה עמנו בבית?'".

"התגובה ההיסטרית הזו מעידה יותר מכל דבר אחר על כך שהבחירה של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שנחל הרבה הצלחות כשעלה על גבעה זו או גבעה אחרת, לעלות הפעם על מטוס ולהיפגש עם קהילות ורבנים בחו"ל, היא הצעד הנכון בזמן הנכון. הם מ-פ-ח-ד-י-ם והם יודעים למה...", סיכם רוטמן.

תגיות:בריטניהיאיר גולןבצלאל סמוטריץ'שמחה רוטמןנחמן שי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה