חדשות בריאות

קוברי הנפטרים קורסים תחת הנטל: "זינוק יומיומי. עומסים אדירים"

עובדי החברה קדישא קורסים תחת עומס הנפטרים: "יש עליה משמעותית במספר הנפטרים בחודש האחרון. אנחנו בקצה"

  • ט' אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מדיניות הממשלה, שהחליטה להכיל את מתי המגיפה, ובפרט שלא לקחת אחריות ולהטיל הגבלות – נותנת את אותותיה. מספר הנפטרים מזנק, ורק ביממה האחרונה התבשרנו על 67 נפטרים מנגיף הקורונה. נפטרים, שייתכן והגבלות על האזרחים, היו חיים עימנו היום.

יו"ר פורום החברות קדישא ומנכ"ל חברא קדישה תל אביב, מתאר את העומס האדיר המוטל על עובדי החברה קדישא, בשל הזינוק במספר הנפטרים מקורונה.

"אנחנו בעלייה משמעותית במספר הנפטרים, זה עקבי בחודש הקרוב", אמר. "יש הרבה מאוד נפטרים, עובדי החברות קדישא עובדים קשה מאוד סביב השעון כדי לעמוד בעומסים הלא פשוטים האלו".

"אנחנו רואים בחודש האחרון זינוק יום יומי במספר הנפטרים. מדובר בעלייה משמעותית ועקבית. העובדים והעובדות שלנו עובדים קשה מאוד ובתנאים לא פשוטים, עם מיגון, ובשעות לא שעות. זה בנוסף לנפטרים הרגילים.

"יש לנו תוכניות מגירה לעליה יותר דרמטית", אומר יו"ר פורום החברות קדישא, ומציין כי אם חלילה יגבר העומס הם יביאו יותר מתנדבים. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם גורמי הממשלה, מעדכנים אותם ונקווה שלא נגיע לאיבוד שליטה אבל בוודאי אנחנו בקצה".

מספר הנפטרים מפרוץ המגיפה עה ל-9,370. מאז תחילת השנה האזרחית נפטרו בישראל 1,112 חיוביים לקורונה, ובתוך תשעה ימים נפטרו 413 חולים – ממוצע של 46 ליום. עם זאת, סביר שהמספר גבוה יותר, כי באשר לתמותה עדכון משרד הבריאות יכול להתעכב במידה משמעותית.  

הרב זמיר כהן מסביר כיצד נאסוף זכויות לקראת החיים שלאחר המוות:

תגיות:נפטריםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה