חדשות בארץ

ממשלת בנט פוגעת בשבת: הרכבלית בחיפה תפעל ביום הקדוש

כמה כואב: שרת התחבורה מרב מיכאלי ממשיכה לפגוע בעיקרי היהדות, והפעם – הרכבל החיפאי יפעל בשבתות ובחגים

  • ח' אדר א' התשפ"ב
הרכבלית, צילום אילוסטרציה (קרדיט: משרד התחבורה)הרכבלית, צילום אילוסטרציה (קרדיט: משרד התחבורה)
אא

ממשלת בנט ממשיכה לפעול נגד סממניה היהודיים של המדינה: שרת התחבורה, מרב מיכאלי, הורתה לאנשי משרדה להפעיל בשבתות ובחגים את הרכבלית בחיפה – כך פורסם לראשונה ב-TheMarker.

הרכבלית תחל לפעול החל מהחודש הבא, למרבה הכאב, גם בשבתות ובחגים. לדברי מיכאלי, הרכבלית היא חלק מהתחבורה הציבורית, ועל כן תפעל גם היא. זאת בשונה מהכרמלית, הרכבת התחתית של חיפה, שעד כה לא פעלה בשבת, ועל כן הסטטוס קוו יימשך, והקו לא יפעל בשבת.

למרבה הכאב, חיפה היא אחת הערים היחידות בישראל שיש בהן אוכלוסייה יהודית ופועלים בתחומן מספר קווי אוטובוס סדירים בשבתות ובחגים. זאת בשל הסדרי הסטטוס-קוו שהנציחו את המצב הקיים עוד מלפני קום המדינה. הכרמלית, שהחלה לפעול אחרי הקמת המדינה, לא פועלת בשבת. גם המטרונית, הרכבת הקלה הפועלת בחיפה, לא פועלת בשבת.

הרכבלית, המקשרת בין מרכז התחבורה מרכזית המפרץ (הסמוך לקו החוף), לבין תחנות במעלה הכרמל (הטכניון ואוניברסיטת חיפה), מתוכננת להסיע עד 2,400 נוסעים בשעה בכל כיוון. משך זמן הנסיעה לכל כיוון הוא 10 דקות.

חשוב לזכור שאי שמירת השבת הציבורית יכולה להביא חורבן על מדינת ישראל, כמבואר בנביא ירמיהו (י"ז, כ"ז): "וְאִם לֹא תִשְׁמְעוּ אֵלַי לְקַדֵּשׁ אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת וּלְבִלְתִּי שְׂאֵת מַשָּׂא וּבֹא בְּשַׁעֲרֵי יְרוּשָׁלִַם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת וְהִצַּתִּי אֵשׁ בִּשְׁעָרֶיהָ וְאָכְלָה אַרְמְנוֹת יְרוּשָׁלִַם וְלֹא תִכְבֶּה". החובה של כולנו היא להתאחד ולשמור על הצביון של השבת, לפחות במרחב הציבורי.

הרב זמיר כהן מסביר שהעניין של השבת במרחב הציבורי של עם ישראל צריך להישמר מעל ומעבר. יש דברים שמייצגים את העם. כשהאדם מקפיד על שמירת שבת לא רק בחיים הפרטיים שלו, אלא גם במרחב הציבורי.

"מעולם הדתיים לא התערבו בחיים הפרטיים של כל אחד", מדגיש הרב זמיר כהן. "לא אמרו לאף אחד מה יעשה אצלו בבית. ישמור שבת, לא ישמור שבת, תאכל חמץ, לא תאכל חמץ. כואב לנו על כל יהודי שלא הולך בדרך התורה, שלא רואה את המתיקות של התורה. כואב לנו גם על הילדים שלו. אבל במרחב הציבורי, ודאי שהחובה של כולנו להתאחד ולשמור על הצביון של השבת במרחב הציבורי".

הרב זמיר כהן - למה אכפת לנו מתחבורה ציבורית בשבת?

 

תגיות:ממשלהשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה