חדשות בארץ

מאחז "מעלה פולה" הוקם בנגב על ידי פעילי ימין – המשטרה הגיעה לפנות

פעילי ימין הקימו סמוך לרהט נקודת התיישבות חדשה בשם "מאחז פולה", וזאת לדבריהם במחאה על "התנהלות הממשלה והפקרת הנגב להשתלטות הבדואית". כוחות משטרה פינו את המאחז

מאחז "מעלה פולה" (צילום: עזרי טובי)מאחז "מעלה פולה" (צילום: עזרי טובי)
אא

פעילי ימין הקימו הלילה (רביעי) נקודת התיישבות חדשה בנגב, סמוך לרהט, וזאת לדבריהם "על רקע התנהלות ממשלת ישראל והפקרת הנגב להשתלטות הבדואית". כוחות משטרה הגיעו אל המקום, בליווי מכתזית, הרסו מספר מבנים ארעיים שהוקמו במאחז ופינו אותו.

מארגני פעולת המחאה – תושבים בנגב ובוגרי ישיבות ההסדר בדרום – קראו למאחז החדש "מעלה פולה", על שם אשתו של ראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן גוריון. לדבריהם, הנקודה החדשה הוקמה על אדמות מדינה והיא מהווה "נקודה ראשונה בשרשרת נקודות התיישבות בנגב. זוהי תגובה ציונית לחוסר המשילות והריבונות בנגב אל מול התפשטות הפזורה הבדואית והלבנת הבנייה הבלתי חוקית במרחב על ידי הממשלה".

עוד הוסיפו המארגנים, כי הקמת המאחז באה "על רקע הפרסומים כי הממשלה נכנעה שוב לתכתיבי רע"מ לקראת אישור הקמת שלושה יישובים בדואים חדשים ותוכנית חומש. על פי הפרסומים, בתוכניות ההסדרה החדשות שיאשרו בממשלה אין אכיפה כלפי בנייה בלתי חוקית, אין תוכנית סדורה לצמצום השטח של ההשתלטות הבדואית, ובוטל סעיף שימור הקרקעות באמצעות נטיעות קק"ל".

"אנו נמצאים במאבק על המשך המפעל הציוני. כשבמדינת ישראל אסור לטעת עצים ולהקים יישובים ישראלים בשנת 2022, זה אומר שצריך לחזור על הראשונות – לימי החלוצים של חומה ומגדל. אין הבדל בין דגניה ב' או הקמת 'מעלה פולה'. אנחנו נמשיך לעשות ציונות אל מול רוח הפוסט ציונות אותה מובילה הממשלה".

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בגין פלישה טרייה לשטח סמוך לעיר רהט, שוטרי המחוז הדרומי שהגיעו למקום החלו לסייע לרמ"י בפינוי כמה עשרות בני אדם שהגיעו לשם והציבו מספר מבנים ארעיים באופן בלתי חוקי. השוטרים נתנו להם זמן סביר להתפנות באופן עצמאי מהשטח, ולאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים, החלו לפנות אותם מהמקום".

חברי כנסת מהציונות הדתית ומהליכוד הגיעו הבוקר אל "מעלה פולה". יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, אמר: "באנו לכאן נוכח ההפקרות בנגב. יש גורמים בדואים שבונים איפה שהם רוצים, כמה ואיך שהם רוצים. להם מותר לבנות והמשטרה לא מגיעה לפנות אותם. באנו להגיד כאן שמדינת ישראל היא בעלת הבית. מי שרוצה לגור כאן בשלום ושלווה – אהלן וסהלן. אבל הקרקע הזאת היא של עם ישראל ושל המדינה. צריכים להבין ולהפנים שאם יש כניעה והתקפלות – המסר הוא מסר של הפקרות. באנו לכאן להציל את הנגב ולשמור עליו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) אמר: "תוך שעה מאז הקמת היישוב הגיעה לכאן מכתזית עם מאות שוטרים. ממש ממשלת בנט-עבאס בשירות האחים המוסלמים. הבדואים מאיימים שאם לא יפנו את היהודים מהאדמה שלהם הם יפנו אותנו בכוח, והממשלה הזאת מיישרת קו. ממשלת 'עשר מעלות ימינה' של בנט ועבאס מפנה יהודים מאדמתם".

תגיות:חומשבדואיםאיתמר בן גבירהנגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה