חדשות בארץ

עמית סגל מתייחס לחוק האזרחות: "ביקום מקביל – זו היתה הממשלה"

הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר כי הממשלה שהיתה אמורה לקום היתה יכולה להיות מורכבת מ-72 ח"כים. כיצד?

  • ז' אדר א' התשפ"ב
סגל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)סגל (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, מתייחס לחוק האזרחות שעבר אתמול (שני) בכנסת, ומציין כי הממשלה שהייתה צריכה לקום הייתה אמורה להיות מורכבת מהסיעות שחתמו על המכתב ולמנות 72 חברי כנסת.

"בפעם הראשונה זה עידן ועידנים, כל סיעות הימין מהקואליציה והאופוזיציה גם יחד מתאחדות על משהו: איילת שקד החתימה אותן על תמיכה בחוק האזרחות", כותב סגל. "ביקום מקביל זו הייתה הממשלה, עם 72 חכים ובלי רע"מ, יאיר גולן ופריטטיות".

כזכור, חוק האזרחות עורר סערה רבתי במערכת הפוליטית. החוק עבר לאחר שנשלח מכתב לשרת הפנים איילת שקד בו נכתב כי ראשי סיעות הימין בקואליציה מתחייבים לתמוך בחוק של שמחה רוטמן, בתמורה לכך שראשי סיעות הימין באופוזיציה יתמכו בהצעת החוק הממשלתית של איילת שקד. בסופו של יום ההסכם יצא לפועל וחוק האזרחות עבר בקריאה ראשונה, למרות האיומים של סיעות השמאל והסיעות הערביות, חברי הקואליציה.

בעקבות הסכם זה, אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את 2 הצעות החוק. בחוק של שקד תמכו 44 ח"כים ובחוק של רוטמן תמכו 73 ח"כים. בזמן ההצבעה לא נכחו כל חברי סיעות רע"מ ומרצ וחלק מחברי מפלגת העבודה, זאת למרות ההחלטה של הנהלת הקואליציה.

תגיות:עמית סגלחוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה