חדשות בריאות

גל שישי בפתח? זינוק במספר המאומתים בזן הקורונה החדש BA2

מספר החולים בזן החדש BA2 זינק מ-300 ל-700. פרויקטור הקורונה: "לא גורם לתחלואה יותר קשה. הקורונה תימשך חודשים רבים"

  • ו' אדר א' התשפ"ב
פרויקטור הקורונה, פורפ’ סלמן זרקאפרויקטור הקורונה, פורפ’ סלמן זרקא
אא

פרוייקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא קיים הערב (שני) תדרוך לעיתונאים והתייחס לתחלואה ההולכת וגוברת באומיקרון. במהלך דבריו חשף הפרויקטור כי מספר המאומתים לתת הזן החדש, BA2, זינק מ-300 ל-700.

"אנחנו עודנו בגל תחלואה גבוה מאוד", הדגיש פרופ' זרקא בפתח דבריו. "זה מעבר למספרים שמדווחים למשרד הבריאות. גם התסמינים האופטימיים – עדיין אין בהם בכדי לשחרר אותנו מהזהירות הנדרשת. עדיין אלפים נדבקים מידי יום. חשוב שמי שטרם נדבק – לא יצטרף למעגל החולי.

"אנחנו בעולם של נגיף מאוד מדבק. לא רק החולים הקלים אלא גם חולים קשים בעלי מחלות רקע. חלק מהחולים זקוקים להנשמה וטיפול נמרץ, ולצערי חלקם לא שורדים את המחלה. בתי החולים מלאים. אנחנו מעדיפים שהחולה יישאר בטיפול בקהילה שלו.

"לצד האומיקרון, כולנו כבר מכירים - יש תת זן חדש, ששמו בינתיים הוא - BA.2", אמר זרקא. מדובר בזן "ממשפחת האומיקרון, שמדבק עוד יותר מהאומיקרון, אבל אולי קצת אופטימיות, הנתונים עד כה מראים כי הוא גורם לתחלואה בדומה לאומיקרון ולא יותר קשה".

זרקא סיפר כי מספר הנשאים של הזן החדש בישראל, זינק מ-300 ל-700. "חלקם ייבוא מחול וחלקם הדבקה בארץ. הזן קיים גם בבריטניה ובדנמרק, ובמדינות אלו הוא מביא לעצירת הירידה של גל האומיקרון ויוצר תחלואה מתמשכת של אלפי אנשים מדי יום".

פרופ' זרקא הדגיש: "בין אם הגל יורד או ממשיך, יש לכולנו את כל הכלים בשביל להימנע מהדבקה ותחלואה קשה. הנשק הטוב ביותר הוא החיסון". פרופ' זרקא קרא לכולם להתחסן בכל המנות הנדרשות, להקפיד על עטיית מסיכה ועל ביצוע בדיקות אנטיגן בעת הצורך. "המסכה נותרה גורם מאוד מאוד חשוב נגד הדבקה. נגד כל סוגי הנגיפים וחשוב שנקפיד עליה בכל מגע", אמר, והוסיף: "בביקורים אצל הסבא והסבתא, ובחגיגות המשפחתיות לסבא או לנכדה, נוכל לשפר את ההגנה של כולנו עם בדיקת אנטיגן לכולם. יש לנו יכולות להגן על עצמינו".

"אנחנו חייבים להתאים את החיים שלנו לקורונה", הסביר את מדיניות הממשלה. "היא עדיין כאן וכנראה תימשך חודשים רבים. אנחנו רוצים להמשיך בתוך המדיניות הזאת שהילדים שלנו הולכים פיזית לבתי הספר ואנחנו לעבודה".

פרופ' זרקא התייחס למחלקות הקורונה המלאות: "בתי החולים בישראל אינם בסכנת קריסה. אנחנו מסייעים ככל הניתן. לצערי יהיו גלים נוספים ומגיעה לנו מערכת בריאות חזקה. אנחנו ממש בתוך העבודה על הוספת 45 מיטות".

בהתייחסו לחיסון רביעי, אמר הפרויקטור כי "כל מי שמעל גיל 18 עם מחלות רקע וכאלו החשופים לסכנות, כגון מורים – הם מהאוכלוסיות שיכולים גם ללכת ולהתחסן בחיסון הרביעי. אנחנו חוששים מהתפשטות תת-הזן החדש שתביא לתחלואה של אלפים במשך שבועות רבים".

תגיות:נגיף הקורונהBA2פרופ' סלמן זרקא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה