חדשות בארץ

נתניהו בסיעת הליכוד: "הממשלה לא עושה כלום כדי להציל חיים"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף את הממשלה על התנהלותה במשבר הקורונה: "בנט כתב ספר 'איך להיכנע למגיפה'. הם אחראים לכך שיש כל כך הרבה מתים"

נתניהו, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מתח היום (שני) ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה. בדבריו בפתח ישיבת סיעת הליכוד, נתניהו לא התייחס לפרשת פגסוס, אולם יו"ר הסיעה יריב לוין קרא לפנייה משותפת של הקואליציה והאופוזיציה לנשיא המדינה יצחק הרצוג כדי שיסייע בהקמת ועדת חקירה.

"אנחנו בעיצומן של טלטלות רבות וימים יגידו מהי עוצמתן", פתח נתניהו את הצהרתו. "אחת מהן נראית לעין כולם, וזאת התפשטות מגיפת הקורונה. אנחנו סיימנו את כהונת הממשלה הקודמת באפס מתים, אפס חולים קשים, כמעט באפס מאומתים. תוך קצת יותר מחצי שנה, אחרי שדורגנו במקום הראשון בהצלחה בעולם במאבק בקורונה, הגענו למקום הראשון בעולם בתמותה לנפש. זה לא קרה מעצמו, זה קרה בגלל שהממשלה הזאת לא עשתה כלום. היו פה 3,000 מתים בחצי שנה, כשיש לנו חיסונים".

"בנט אמר 'העם שלנו הולך ומת'. והנה עכשיו יש לנו 3,000 מתים עוד מעט, בקצב הולך וגדל, כשהממשלה הזאת לא עושה כלום כדי להציל חיים. 1,000 מהמתים האלה נרשמו כשכבר היה החיסון השלישי שקנינו והזמנו ורק ביקשנו מהם לשלוח מטוס ולהביא אותם. הם לא סגרו את המדינה לכניסת וריאנטים, לא מנעו התקהלויות. לא היה צריך ללכת לסגרים, אלא צעדים פשוטים. הם לא עודדו בעוצמה את החיסון השלישי והרביעי. כתוצאה מזה נפטרו אנשים רבים".

נתניהו המשיך ותקף: "בנט כתב ספר 'איך לנצח מגפה', היום הוא כתב ספר 'איך להיכנע למגפה'. הם 'מכילים מתים'. הם אחראים לכך שיש כל כך הרבה מתים, שיש כמעט 300 מונשמים, דבר שלא היה בתקופתנו, ויותר מ-1,200 חולים קשים. לא הגענו למספרים כאלה, וזה כשיש חיסונים ואין ממשלה. יש חיסונים אבל אין ממשלה. יש חולים אבל אין ממשלה".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, יריב לוין, הגיב על הפרסומים לפיהם המשטרה עשתה שימוש נרחב בתוכנת הרוגלה פגסוס כדי לחדור לטלפונים של פוליטיקאים ועיתונאים, אנשי עסקים בכירים ומנכ"לי משרדים ממשלתיים, מעורבים בתיק 4000, מקורביו של נתניהו ובני משפחתו ועוד: "המידע המזעזע שהולך וזורם, בשיטפון גדול, בדבר שימוש פלילי ובלתי חוקי בתוכנות ריגול כנגד אזרחים, הוא אירוע שצריך להדיר שינה מעיניו של כל אזרח", אמר.

"אין כאן עניין של ימין או שמאל", הדגיש לוין. "יש כאן שבירה מוחלטת של ההגנות הבסיסיות ביותר שדמוקרטיה נותנת לחירויות הפרט של אזרחיה. יש כאן שימוש לרעה, באופן נורא, בכוח העצום שנתון בידי רשויות אכיפת החוק. תפקידן הוא להגן על החברה הדמוקרטית, ולא להחריב אותה וליצור מציאות חיים של משטרים אפלים".

"נדרשת כאן חקירה מיידית, מעמיקה, עצמאית ובלתי תלויה. ההחלטה על הגוף החוקר ועל סמכויותיו חייבת להתקבל בהסכמה רחבה של כל חלקי הכנסת. זו לא יכולה להיות החלטה של צד אחד או ההחלטה של הממשלה בלבד, וזה בוודאי לא יכול להיעשות במחטף".

"יש היום במדינת ישראל אדם אחד שמקובל על כל חלקי העם. כבוד נשיא המדינה יצחק הרצוג. אני פונה מכאן לכלל חברי הכנסת, מסיעות הקואליציה והאופוזיציה כאחד: בואו נפנה כאיש אחד לנשיא המדינה ונציע כי הוא, ביחד עם נציג מוסכם של סיעות הקואליציה ונציג מוסכם של סיעות האופוזיציה, ימנו את הוועדה שתחקור את השימוש בתוכנות הריגול".

"הוועדה שימנה הנשיא ביחד עם נציגי הקואליציה והאופוזיציה תקבל את כל הסמכויות הנתונות לוועדת חקירה ממלכתית, וכן כל סמכות אחרת הדרושה לבירור העניין עד תומו, ולצורך גיבוש מסקנות, לרבות מסקנות אישיות באשר לצורך בהעמדה לדין של האחראים, ככל שהוועדה תקבע כי יש מקום לכך". 

"אנו נמצאים בעיצומו של משבר אמון אדיר מימדים במערכת אכיפת החוק כולה. הדרך היחידה להשיב את אמון הציבור היא הדרך שאני מציע כאן. אסור שיהיו כאן מחנות פוליטיים, מדובר בעתיד של כולנו, וביכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לחיות כאזרחים במדינה דמוקרטית", סיכם לוין.

תגיות:יריב לויןקורונהתוכנות ריגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה