חדשות בארץ

השגריר לשעבר דיוויד פרידמן חושף: טראמפ נדהם כששמע את אבו מאזן מהלל טרוריסטים

דיוויד פרידמן, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל, מתאר כיצד השמיע לנשיא ארה"ב הקודם דונאלד טראמפ קלטת ובה נשמע אבו מאזן מהלל טרוריסטים

  • ו' אדר א' התשפ"ב
דיוויד פרידמן (צילום: פלאש 90)דיוויד פרידמן (צילום: פלאש 90)
אא

ה"גרדיאן" הבריטי פרסם בסוף השבוע שעבר מספר קטעים מספר חדש שיפרסם דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר.

הספר, שיפורסם השבוע, נקרא "הפטיש: איך היפרדות מהעבר הביאה שלום למזרח התיכון". במהלכו מתאר פרידמן מפגשים רבים עם סנטורים דמוקרטים שלא אהבו את המינוי שלו לשגריר ארה"ב בישראל, ומפרט בעיקר על "פגישה זועמת" עם הסנטור הדמוקרטי ברני סנדרס, אותו מאשים פרידמן כי "הוא עומד לצידם של טרוריסטים על חשבון אחת מבנות הברית החזקות של ארה"ב".

זיכרון בולט נוסף של פרידמן נוגע למפגש של הנשיא דונלד טראמפ עם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. "תמרנתי את כל הנוכחים לצפות באוסף של 2 דקות של נאומים של עבאס שחשבתי ששווים צפייה. הקלטת הכילה שתי דקות של עבאס מהלל טרוריסטים, משבח את האלימות ונשבע כי לעולם לא יקבל שום דבר פחות מהתבוסה המוחלטת של ישראל", מספר פרידמן. הוא מציין שאחרי שהקלטת הסתיימה, אמר הנשיא טראמפ 'וואו, זה אותו בחור שפגשתי בוושינגטון בחודש שעבר? הוא נראה כמו בחור כל כך מתוק ושלו'. "ברור שהקלטת השפיעה", מציין פרידמן בתארו את זיכרונותיו מהתקופה בה כיהן בשגריר ארה"ב בישראל.

על תקרית נוספת כתב פרידמן. היה זה כאשר היה עסוק בהכנות לביקורו הראשון של הנשיא טראמפ בישראל במאי 2017. גורמים רבים במחלקת המדינה התנגדו מאוד להתחייבותו של טראמפ להעביר את שגרירות ישראל. פרידמן ניסה לשכנע אותם לקבל את ההכרה בירושלים כבירת ישראל כצעד ראשון, אך קיבל התרסה כה חזקה, עד ששר החוץ רקס טילרסון סירב אפילו להיענות לשיחותיו.

כך כותב פרידמן: "השמועה על ההתעקשות שלי לעמוד לצד בעלת בריתנו ישראל הופצה כעת בהרחבה במחלקת המדינה. איש צוות בכיר אחר החליט להתקשר אלי ולהציע את העצה הבאה" הוא אמר לפרידמן: 'אדוני השגריר, אל תהיה כל כך יהודי'". פרידמן מציין כי השיב בתדהמה: "מה???", ובתגובה השיב לו איש הצוות הבכיר: "אל תהיה כל כך יהודי. אתה מייצג את ארצות הברית של אמריקה. הורד מינון של היהדות בעבודתך. אל תהיה כל כך יהודי".

פרידמן מוסיף ומציין שלמרות ההתנגדות והדיבור האינסופי, מהלך העברת השגרירות האמריקאית לירושלים היה מוצלח ביותר, שהגיעה לשיאה בהסכמי אברהם. עוד כותב פרידמן שהמאבקים שלו עם מחלקת המדינה הסתיימו כשמייק פומפאו, אחד התומכים הגדולים של מדינת ישראל, הפך למזכיר המדינה ב-2018.

תגיות:חדשות בארץדיוויד פרידמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה