חדשות בריאות

מחקר אמריקאי מוכיח: מסכות N95 מונעות הדבקה ביותר מ-80%

מחקר שנערך על אלפי נבדקים שהשתתפו באירועים סגורים, הצביע על כך שחבישת מסכה, מכל סוג שהיא, מגינה על החובש מפני הדבקה. ומהי המסכה המומלצת ביותר?

  • ה' אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות בארה"ב מוכיח את יעילותן של המסכות נגד הידבקות בנגיף. מן המחקר נראה שמסכות מסוג N95 וכן KN95 מפחיתות את הסיכון להידבק בקורונה בשיעור של 83%. המסכות הכירורגיות הנפוצות יותר מגנות על החובש בשיעור של 66%. מסיכות בד רגילות הוכחו כיעילות בשיעור 56% במניעת הידבקות בקורונה.

המחקר נערך על 1,824 בני אדם. 652 מתוכם היו חיוביים לנגיף הקורונה, ו-1,176 האחרים היו שליליים לנגיף. כל משתתפי המחקר לקחו חלק באירועים בהתקיימו במקומות סגורים במהלך השבועיים שלפני בדיקת הקורונה שלהם.

המשתתפים במחקר נשאלו איזה סוג של מסכה הם חבשו במסגרת האירוע הסגור. מפילוח הנתונים מצאו החוקרים כי מסכות מסוג N95 או KN95 הגנו ברמה של 83% מפני הידבקות, בעוד מסכות כירורגיות הגנו ברמה של 66%.

"נתונים אלו מחזקים את חשיבותה של חבישה עקבית של מסכות פנים", מסרו החוקרים. "בעוד שמסכות KN95 וכן KN95 מספקות את ההגנה הטובה ביותר, חבישת כל סוג של מסכה במקומות סגורים עדיין מגנה יותר מאשר אי חבישת מסכה כלל".

תגיות:מסיכהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה