חדשות בארץ

"המשך להסכמי אברהם": ישראל ובחריין חתמו על הסכם לשיתוף פעולה ביטחוני

שר הביטחון בני גנץ, המבקר במנאמה, חתם עם שר ההגנה הבחרייני על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל והמדינה המפרצית: "יחזק את הביטחון של שתי המדינות ואת יציבות האזור כולו"

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

(וידיאו: אלעד מלכה)

כשנה וחצי לאחר חתימת הסכמי אברהם, ישראל ובחריין ממסדות באופן רשמי את יחסי הביטחון ביניהן: שר הביטחון בני גנץ נפגש היום (חמישי) עם מלך בחריין, חמד בן עיסא בן סלמאן אל-ח'ליפה, בארמונו שבמנאמה. במהלך הביקור במדינה המפרצית, חתם גנץ עם מקבילו הבחרייני, שר ההגנה עבדאללה בן חסן אל-נעימי, על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני בין ישראל ובחריין. בנוסף, נועד שר הביטחון עם המפקד הכללי של הכוחות המזוינים בבחריין, השיח' ח'ליפה בן אחמד אל-ח'ליפה.

בהודעה שנמסרה מלשכת שר הביטחון צוין כי מסגרת ההסכם תסייע לקידום שיתופי פעולה מודיעיניים, למיסוד אימונים, ולשיתוף פעולה בין התעשיות הביטחוניות של שתי המדינות. 

בפגישתו עם מלך בחריין ועם הבכירים הנוספים, הדגיש גנץ את חשיבות הדיאלוג האינטימי בין המדינות, ואת העמקת היחסים ושיתוף הפעולה בהגנה על האינטרסים המשותפים. בלשכת שר הביטחון הוסיפו, כי "גנץ הודה למלך על האירוח ותמיכתו בהרחבת הקשרים בין ישראל לבחריין, שמתבטאים בהסכמי שיתופי פעולה רבים שנחתמו עד כה בתחומים הכלכליים והאזרחיים, וכעת משודרגים גם בהיבטי הביטחון".

במעמד החתימה על ההסכם הביטחוני אמר גנץ: "שיתוף הפעולה האסטרטגי, שאנו מביאים היום לשיא חדש בחתימת ההסכם ובפגישה החשובה עם המלך, הוא המשך להסכמי אברהם ההיסטוריים וליחסים המתפתחים בין העמים ובין האנשים. רק שנה אחרי חתימת ההסכמים, ואנחנו כבר נמצאים בהסכם ביטחון משמעותי שיאפשר שיתופי פעולה נרחבים ויחזק את הביטחון של שתי המדינות ואת יציבות האזור כולו".

תגיות:בני גנץבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה