חדשות בארץ

חוק מבורך אושר בטרומית: מוקדי החירום הטלפוניים יאוחדו

חיוג למוקד 101 יזעיק עבורכם את הכונן הקרוב ביותר: חוק איחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים אושרה בטרומית

  • ב' אדר א' התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הצעת חוק, המאחדת את מוקדי החירום הטלפוניים, אושרה אמש (רביעי) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. על פי החוק החדש, המוקדים הטלפונים של ארגוני הסיוע לטיפול רפואי מיידי, יאוחדו למוקד חירום רפואי אחד בחיוג 101, שיזניק כוננים מכל הארגונים לפי שיקולים מקצועיים. מוצע לאסדר את פעילות המוקד והקשור בפעילותו ולקבוע את השתתפות המדינה בתקצוב הפעלת המוקד, ולחייב פיקוח ובקרה של משרד הבריאות על המוקד באמצעות מינוי ממונה. מוצע לקבוע כי על הכוננים יחולו זכויות מטפל לפי חוק זכויות החולה, וחובות שמירת סודיות, וניתן יהיה לקבוע בתקנות הוראות לעניין הכיסוי הביטוחי שלהם.

ההצעה אושרה בתמיכתם של 37 חברי כנסת, וללא מתנגדים. ההצעה תועבר להמשך דיון בוועדת הבריאות, לקראת חקיקה סופית בקריאה שנייה ושלישית.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "במדינת ישראל קיימים כיום מספר מוקדי חירום רפואיים טלפוניים נפרדים, של אגודת מגן דוד אדום ושל ארגוני מתנדבים וארגוני הצלה אחרים, כשלכל אחד מהם מספר טלפון בעל חיוג מקוצר אחר ואנשי מקצוע בתחומים הרלוונטיים מאיישים כל מוקד. הסנכרון והתיאום בין כונני הרפואה מהארגונים השונים, ובין הארגונים עצמם, לוקים בחסר ולעיתים אף אינם מתקיימים כלל, והדבר עלול לפגוע במתן מענה חירום מידי בעת אירוע בו הגעת כונני הרפואה למקום האירוע מהירה יותר מאשר הגעת צוות אמבולנס למקום.

"איחוד מוקדי החירום הטלפונים יקל על האזרחים, שכן בעת מצוקה הם לא יצטרכו לזכור יותר ממספר טלפון אחד ויוכלו לקבל סיוע מהיר מכונני הרפואה", לשון הצעת החוק.

תגיות:חירוםטלפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה