חדשות בארץ

בר-לב מודה: המשטרה השתמשה שלא כדין בתוכנת הריגול של חברת NSO

בריאיון לידיעות אחרונות, הודה השר לביטחון הפנים עמר בר-לב כי "היו אפליקציות שאין אישור להשתמש בהן – והן היו פתוחות. חוקר אחד, שניים, עשרה, היו יכולים להיכנס לאפליקציות האלה שהיו פתוחות, ואסור היה להשתמש בהן, ולראות איזה חומר יש"

בר-לב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בר-לב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, מודה לראשונה כי במשטרת ישראל עשו שימוש שלא כדין בתוכנת הריגול פגסוס של חברת NSO, וזאת בניגוד להכחשות הנמרצות שיצאו עד כה הן מפי דוברים משטרתיים והן מפיו שלו עצמו.

בריאיון לנדב איל בידיעות אחרונות, שקטעים ממנו התפרסמו הבוקר (חמישי), הסביר בר-לב את ההתנהלות ביחידה הטכנולוגית של המשטרה: "מה שהתברר הוא שהיו אפליקציות שאין אישור להשתמש בהן – והן היו פתוחות. זאת אומרת, חוקר אחד, שניים, עשרה, היו יכולים להיכנס לאפליקציות האלה שהיו פתוחות, ואסור היה להשתמש בהן, ולראות איזה חומר יש", אמר.

לדברי בר-לב, חלק מהיכולות במערכת של פגסוס היו אמורות להיות מנוטרלות, כך שהחוקרים במשטרה לא יוכלו לעשות בהן שימוש. מדובר ביכולת לבצע חיפוש בהתכתבויות, לצפות בתמונות ולקרוא את כל החומרים שנצברו על הטלפון לפני שניתן צו בית המשפט המאשר זאת. "החלק החיובי הוא שבעקבות כל האירוע המשטרה והיועץ המשפטי נכנסו לבדיקה", טען השר. "אני שמח שהמשטרה לא הסתירה את זה ולא ניסתה להסתיר". עוד הוסיף, כי "צריך לבדוק האם היה שימוש של פעמיים-שלוש בצורה אקראית, או שמדובר בשימוש שיטתי ביכולות שאסור להשתמש בהן. ואם כן, מתי זה קרה ומי האחראי. וכל מי שזה קרה (אצלו) צריך לעמוד לדין".

כזכור, שלשום הודתה המשטרה לראשונה, כי היו חריגות באופן השימוש בתוכנת פגסוס. בהודעה רשמית מדוברות המשטרה נמסר כי "לאור הפרסומים בנושא, משטרת ישראל ביצעה בדיקות בנוגע למקרים בהם נטען כי משטרת ישראל ביצעה פעולות החורגות מסמכויותיה בעת הפעלת האזנת סתר באמצעות אמצעים טכנולוגיים המאפשרים קליטת תקשורת בין מחשבים. לאחר בדיקה ראשונית העברנו ממצאים אלה אל היועץ המשפטי לממשלה, ועל בסיסם יצאה הודעתו מיום 20 בינואר. בבדיקה נוספת מאוחרת יותר, שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים".

תגיות:משטרת ישראלNSOעמר בר לבפגסוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה