חדשות בעולם

ברגע האחרון – העלאת מחירי התחבורה הציבורית נדחתה במספר חודשים

הציבור זועם על גל התייקרות המחירים, והשרים נבהלו: ליברמן ומיכאלי החליטו לדחות את העלאת מחירי התחבורה הציבורית

  • א' אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחירי התחבורה הציבורית היו אמורים לזנק כבר ממחר (חמישי), אך בממשלה חוששים מזעמם של האזרחים. ברגע האחרון הודיעו שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן כי העלאת המחירים תידחה במספר החודשים.

על פי ההערכות, מחירי התחבורה הציבורית ברכבות ובאוטובוסים יתייקרו בכל מקרה באפריל או במאי.

מחירי התחבורה הציבורית היו אמורים לזנק בכ-8.7%. אם עד ההתייקרות הצפויה באפריל או במאי מחירי הנפט בעולם יתייקרו עוד, העלאת המחירים בתחבורה הציבורית עלולה להגיע אף לכ-10%.

ההתייקרות הצפויה תחול על האוטובוסים והרכבות, ובנוסף תאושר בנפרד התייקרות של הנסיעה במוניות. נהגי המוניות, אגב, זועמים על העיכוב, ומאיימים בצעדי מחאה אם לא תאושר התייקרות משמעותית בנסיעות במונית כבר בימים הקרובים. לדבריהם, העלאת מחירי הדלק מצדיקה את העלאת תעריף הנסיעה במונית.

שרת התחבורה מרב מיכאלי מסרה: "ההעלאה במחירי התחבורה הציבורית נדחתה בכמה חודשים, בהם ייבחן מבנה המחירים בתחבורה הציבורית באופן הטוב ביותר לנוסעות והנוסעים וככזה שיאפשר להגדיל את השירות הארצי לכלל הציבור", נמסר.

מיכאלי התייחסה לגל ההתייקרויות במשק: "בימים אלה של התייקרויות ועליות מחירים לציבור הישראלי, אני שמחה להוביל, יחד עם חברי שר האוצר, מהלך שבולם לחודשים הקרובים את עליית מחירי התחבורה הציבורית שלנו שמשמשת רבות ורבים כל כך".

זעם הציבור ככל הנראה עזר, ויבואניות הענק דיפלומט, שסטוביץ וליימן שליסל הודיעו כי ידחו את ההתייקרויות שתכננו, אם כי לזמן מוגבל. גבי וימן, מנכ"ל דיפלומט, הודיע היום כי החברה תדחה את עליות המחירים עליהן הכריזה עד פסח, בדומה לדחייה עליה הודיעה אסם אתמול.

חברת סנו הודיעה על מבצעים והוזלת מחירים. החל מהבוקר הוזלו מחיריהם של המוצרים הבאים: ג'ל כביסה יעלה 28 שקלים במקום 35 שקלים, מרכך כביסה מרוכז יעלה 15 שקלים במקום 20 שקלים, חבילה קטנה של אבקת כביסה תעלה 12 שקלים במקום 17 שקלים, וחבילה גדולה תעלה 43 שקלים במקום 50 שקלים.

תגיות:תחבורה ציבוריתהעלאת מחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה