הרב יצחק זילברשטיין

ממשלה שהכריזה מלחמה בה’: גזרה אחר גזרה – מה עושים?! זו התשובה שהתקבלה

נראה כי לממשלת ישראל לא קיימים עניינים ביטחוניים או כלכליים לעסוק בהם, אלא במלחמה בתורה ומצוותיה, ורבים שואלים: מה אפשר לעשות? הרב יצחק זילברשטיין משיב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נדמה שהממשלה שכחה מהאיום האיראני, מקשיים במערכת הבריאות עליהם מתריעים בכירים או מבעיות כלכליות של אזרחים שלא עומדים ביוקר המחייה. נראה כי הדבר המרכזי הניצב בראש מעייניה הוא מחיקת היהדות ותו לא. גזרה אחר גזרה – רפורמת הגיור, שינוי מערך הכשרות, אישור חוק הגיוס, ביטול סבסוד מעונות לילדי אברכים, התנגדות לחקיקה המאפשרת רחצה בחופים ושמורות הטבע בהפרדה, הצעת חוק לפיה גם זוגות בעלי נטיות הפוכות יוכלו לאמץ ילד, הצעת חוק לפיה מי שינסה לשדל קטין להתקרב ליהדות – יוטלו עליו שישה חודשי מאסר, חוק לביטול הקומה הכשרה של הפלאפונים, ותוכנית לקידום הפעלת התחבורה הציבורית בשבת בכל רחבי הארץ. שכחנו משהו? כבר קשה לעקוב. ברור לכל שהדבר המרכזי הניצב לנגד עיניהם של העומדים בשלטון הוא עקירת התורה ממדינתו ועמנו.

בעקבות הגזרות הקשות רבים באים ושואלים את גדולי ישראל כיצד ניתן להמתיק את הדין שיש בימים אלו, על מנת לבטל את הגזירות הנוראיות המתרחשות לאחרונה, שהרי וודאי שכל הייסורים המגיעים נועדו לעורר אותנו להתחזקות.

הרב יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, השיב לשאלה זו על פי דברי 'בעל התניא', ותשובתו פורסמה בביטאון 'קול ברמה': "ראינו בספר 'עצי יער', המצטט את דבריו של 'בעל התניא', שאפשר לרצות את השם יתברך על ידי "מידת ההתהפכות". ומסביר זאת על פי הפסוק בו מובא ציוויו של הקב"ה לשאול מהמצרים 'כלי כסף וכלי זהב ושמלות', ורש"י אומר שהדבר החשוב נמנה לבסוף. כלומר כלי כסף הם הדבר הפחות חשוב, לאחר מכן כלי זהב, ולבסוף שמלות. והדבר לכאורה אינו מובן, כיצד "שמלות" שהם הבגדים שלבשו המצרים הם הדברים החשובים ביותר? במיוחד שידוע שהמצרים עשו בזמן שלבשו בגדים אלה את כל התועבות שבעולם, כולל עבודה זרה ועריות. ואם כן, איך הופכים הבגדים הללו לדבר החשוב ביותר שעם ישראל צריכים לשאול מהמצרים?

משיב על כך 'התניא' שכאן רואים את "מידת ההתהפכות" - דהיינו שאדם לוקח את הדבר המתועב ביותר ומקדש אותו, הופך את הבגד שספג טומאה לחפץ טהור על ידי עשיית מצוות והתעסקות בקדושה עמו.

ואם נתרגם זאת למלים שלנו ולמציאות ימינו, נוכל לומר שמידת ההתהפכות עליה דיבר 'בעל התניא' תבוא לידי ביטוי כאשר אדם לוקח נער שירד מן הדרך, ועל אחת כמה וכמה אם הוא לוקח תחת חסותו משפחה שלמה שאינה שומרת מצוות, ומקרב אותם לתורה ועבודת השם - זוהי מידת ההתהפכות בת ימינו, שאודותיה אומרת הגמרא )בבא מציעא ,דף פה, עמ' א) "אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן: כל המלמד את בן חברו תורה זוכה ויושב בישיבה של מעלה, שנאמר 'אם תשוב ואשיבך לפני תעמוד'. וכל המלמד את בן עם הארץ תורה, אפילו הקדוש ברוך הוא גוזר גזירה מבטלה בשבילו ,שנאמר' ואם תוציא יקר מזולל כפי תהיה'".
ובכלל לימוד התלמידים הוא כמובן גם קירוב הרחוקים שתעו ותהו אחרי הבלי העולם, ומצווה עלינו לקרבם ולהביאם תחת כנפי השכינה.

ממש בימים אלה הגיע אליי מעשה במשפחה שלמה שהתקרבה לשמירת מצוות באופן מופלא על ידי יהודי תלמיד חכם שקבע ללמוד כמה דקות עם אבי המשפחה מדי ליל שבת ,ולאט לאט התקרב הבעל למצוות, ועל ידי כך המשפחה כולה חזרה למוטב, עד כדי כך שאחד הבנים נחשב כיום כבחור הטוב ביותר באחת הישיבות המובחרות בארץ ישראל. זהו יישומה המזהיר של מידת ההתהפכות עליה דיבר 'בעל התניא'".

* * *

הרב יצחק זילברשטיין מסביר כי הדרך לבטל את הגזרות הקשות של הממשלה כנגד התורה ומצוותיה היא על ידי קירוב רחוקים.

אז כיצד ניתן לקרב רחוקים בקלות, ואיך כל אחד מכם יכול לעשות את זה בכמה קליקים? שתפו והפיצו את הסמינר הדיגיטלי הראשון בעולם – 70 שאלות קשות ביהדות. שלחו לבני משפחה וחברים, שתפו והפיצו - את הסרטון ואת הלינק לאתר עצמו. 

יש לכם שאלות קשות בנושאי היהדות? יש לחברים שלכם תהיות על החיים? כנסו לאתר '70 שאלות קשות ביהדות' מבית הידברות. אנא, שתפו גם חברים

 

כל התשובות, ההסברים והפתרונות – כאן. ממש כאן>>> <

תגיות:גזרותממשלההלכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה