חדשות בריאות

תת הזן BA2 יגרום לגל שישי? מה שרציתם לדעת על האח הצעיר של האומיקרון

הוא מדבק הרבה יותר מהאומיקרון, ההערכה היא שלא יגרום לגל שישי ולמחלה קשה: מה שכרגע יודעים אודות ה-BA2 - תת הזן של האומיקרון

  • א' אדר א' התשפ"ב
פרופ' נחמן אש (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)פרופ' נחמן אש (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

BA2, תת הזן של זן האומיקרון, מה אנחנו יודעים עליו? נכון לעכשיו, נראה כי הזן מדבק ב-30%-50% יותר מאחיו הגדול, האומיקרון המקורי.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, העניק הבוקר ראיון ל-FM103, ובמהלכו התייחס לתת הזן של האומיקרון, וחדירתו לישראל.

"אנחנו מעריכים, על בסיס הריצופים, שהוא בערך 10% מהריצופים. החשש הגדול הוא מכך שהוא מדבק יותר מאחיו, האומיקרון המקורי. אנחנו מעריכים שזה משהו בסביבות בין 30 ל-50 אחוז. מצד שני, הוא לא גורם למחלה יותר קשה. קרוב לוודאי שהמחלה נראית אותו דבר כמו האומיקרון", אמר פרופ' אש.

מנכ"ל משרד הבריאות סבור שזן ה-BA2 לא יגרום לגל שישי. "אני אומר את הדברים בזהירות, אני מקווה מאוד שלא. יש מדינות שהוא כן העלה את התחלואה אחרי שכבר הייתה ירידה, למשל דנמרק. לעומת זאת, יש מדינות שהוא משפיע פחות, אולי בגלל שההתפשטות של האומיקרון המקורי הייתה יותר נרחבת. זה לא שלא חוששים, אבל אני מקווה ומעריך שזה לא ישנה את התמונה ואנחנו נראה את עצמנו יוצאים מהגל הזה".

"אנחנו בירידה, המספרים יורדים בימים האחרונים, וזה די ברור מכל מיני פרמטרים שאנחנו עוקבים אחריהם", הוסיף פרופ' אש. "עדיין לא רואים את זה בצורה ברורה בתחלואה הקשה, וזה צפוי שזה ייקח עוד יום-יומיים".

בנוגע לעומס הבלתי אפשרי בבית החולים, ולאפשרות שאנו נמצאים על סף קריסה של מערכת הבריאות, אמר פרופ' אש: "אנחנו במקום מאוד לא פשוט. בתי החולים מאוד עמוסים וזה שילוב גם של התחלואה הקשה וגם של היעדרות הצוות בגלל תחלואה. להמשיך במצב הנוכחי הרבה זמן, יהיה קשה מאוד, ובוודאי אם המספרים יעלו מעבר לזה, כך שאנחנו די על הסף הזה".

"העומס בוודאי פוגע באיכות הטיפול הרפואי על כל המשמעויות מכך. אנחנו יודעים את זה, המספרים האלה הם גבוהים, וכשאתה מסתובב בבתי החולים אתה רואה איך הצוות באמת עובד מאוד מאוד קשה. היכולת שלו לתת תשומת לב לכל מטופל ומטופל יורדת בעקבות כך שיש עומס", הודה מנכ"ל משרד הבריאות.

אמש דווח כי מחלימים טריים, שנדבקו בחודשים האחרונים בזן האומיקרון של נגיף הקורונה, נדבקו גם בתת הזן שלו, BA2 . גם בעולם התגלו מקרים של הידבקות חוזרת. בזן החדש נדבקו עד כה יותר מ-350 ישראלים שחזרו מחו"ל, רובם נדבקו כבר בארץ.

המשמעות הקלינית של התופעה עדיין לא ברורה. ידוע כי מדובר בווירוסים שונים אחד מהשני, שהמוטציות שלהם אחרות, אך לא ידוע עדיין אם הנדבקים הללו מחוסנים או לא, אם יש קשר לחוזק המערכת החיסונית שלהם ואם יש השפעה לעומס הנגיפי אליו נחשפו.

מוקדם עדיין לדעת אם הנוגדנים שנוצרים אצל מחלים מאומיקרון יכולים לחסן את האדם אל מול זן ה-BA2. מקרים אלו, שהתגלו בעולם וגם בישראל, מעלים את החשש מפני גל מחודש של הדבקה.

תגיות:קורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה