חדשות בארץ

אסתר פולארד ז"ל הובאה למנוחות: "את לימדת אותי לאהוב"

בהלוויה כואבת נפרדו רבים מאסתר פולארד ז"ל, רעייתו של יונתן פולארד. "אנו מבקשים שאנשים יאמרו קדיש על אסתר. אנחנו הילדים שלהם"

  • כ"ט שבט התשפ"ב
אא

מאות בני אדם השתתפו אחר הצהריים (שני) בהלוויתה של אסתר פולארד ז"ל, רעייתו של יהונתן פולארד. אסתר ז"ל נפטרה בגיל 68 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, ולפני שבועיים נדבקה בנגיף הקורונה, ומאז הידרדר מצבה.

בעלה יהונתן ספד לה בדמעות: "הייתי עם אסתר בימים האחרונים של חייה. בסוף עמדו בפניי שתי אפשרויות: לתת לה למות באופן טבעי או להיאבק על חייה. אמרתי לרופאים שהיא נלחמה עבורי במשך 30 שנה ואני לא מתכוון לוותר עליה. אתן לה את האפשרות להילחם גם על החיים שלה עצמה".

"זו הנאמנות שאני חייב לה", המשיך פולארד. "היא הוכיחה לי נאמנות לכל השנים הארוכות הללו. לפני מותה אמרתי לאסתר - כשאת מגיעה לשערי שמיים תלכי להורים שלי, להורים שלך ולרב מרדכי אליהו, ותחכי לי שם. מתישהו אגיע אלייך ועד אז - אוהב אותך לנצח".

"כל כך הרבה אנשים הכירו את אסתר ממאמריה, מנאומיה ומהפגנותיה", אמר יהונתן. "אבל אני הכרתי צד אחר שלה. ומה היה הצד הזה? היא הייתה מי שלימדה אותי אהבה לארץ לא-מחולקת שניתנה על ידי האל. היא הייתה מי שאמרה לי לאהוב את העם היהודי. היא הייתה מי שלימדה אותי כל מה שאני יודע על ההלכה, על התורה, הכול. בלתי ניתנת לערעור, בלתי משנה, טהורה, זו מי שהיא הייתה".

פולארד הוסיף כי אסתר לימדה אותו לקח נוסף: "היא הייתה נתונה לשקרים נוראיים, ובגלל שהיא הייתה אישה אנשים חשבו שהיא 'משחק הוגן'. זו בעיה שיש לנו במדינה (כוונתו כנראה לארה"ב), בעיה אמיתית. שאלתי אותה למה את לא מגיבה (למתקפות) שמגיעות לעתים קרבות מפקידים בכירים בממשל של אותו זמן, אנשי תקשורת מוכרים מאוד. והיא אמרה לי תשובה מאוד פשוטה: 'אני יודעת מי אני, אני לא חייבת להגיב לשקרים'. היא לימדה אותי לקח מאוד חשוב, עבור העם היהודי – אנחנו יודעים מי אנחנו, בדיוק מי אנחנו. אנחנו לא צריכים להצטער על דבר".

הרב עמיחי אליהו, נכדו של הרב מרדכי אליהו, קרא לומר קדיש עבור אסתר ז"ל, שלא זכתה לילדים: "אין מי שיאמר עליהם קדיש ואנחנו מבקשים שאנשים יאמרו קדיש על אסתר. אנחנו הילדים שלהם".

יונתן פולארד יישב שבעה בביתו בירושלים, ברחוב בית שערים 9 קומה ב'. זמני ניחום אבלים יהיו בין 10:00 ל-13:00 ובין 16:00 ל-20:00. תפילת שחרית בשעה 8:00, מנחה ב-16:30 וערבית ב-17:30.

תגיות:יונתן פולארדאסתר פולארדקדיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה