חדשות בארץ

מי יהיה היועמ"ש הבא? אלו 3 המועמדים

עו"ד בהרב-מיארה, ד"ר רועי שיינדורף ועו"ד איתי אופיר הם 3 המועמדים לתפקיד היועמ"ש. בשבוע הבא יתקיים דיון סופי בממשלה

  • כ"ט שבט התשפ"ב
אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן סינדל / פלאש90)אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן סינדל / פלאש90)
אא

היום (שני) מסיים היועמ"ש היוצא אביחי מנדלבליט את כהונתו בת שש השנים. אתמול, במהלך ישיבת הממשלה השבועית, נפרדו ממנו רה"מ נפתלי בנט ושרי הממשלה. בדברים שנשא בישיבת הפרידה, אמר מנדלבליט: "ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק, או חלילה פועלת נגד שלטון החוק, פוגעת בציבור. היו כאלה שניסו להציג את הפגיעה בשלטון החוק כמהלך אידיאולוגי, תחת הכותרת של 'משילות', אבל פעם אחר פעם ראינו שמה שבאמת עמד מאחורי המהלכים הללו היה רצון לקדם אינטרסים אישיים, תוך פגיעה קשה בעיקרון הנאמנות הציבורית".

בשבוע הבא יביא שר המשפטים גדעון סער לדיון בממשלה את שלושת המועמדים הסופיים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה: עו"ד בהרב-מיארה, ד"ר רועי שיינדורף ועו"ד איתי אופיר.

המלצתו החד משמעית של סער היא עו"ד גלי בהרב-מיארה. "חובתי ואחריותי להביא לתפקיד חשוב זה, שאין חשוב ממנו למערכת המשפט, את המועמד הטוב ביותר. אחריות זאת בכוונתי לממש במינוי זה", לשון הודעתו של שר המשפטים.

"ראוי למנות בפעם הראשונה בתולדות המדינה אישה לתפקיד זה. אך אציע למנות את עו"ד בהרב-מיארה לא מטעם זה, אלא משום שהיא המועמדת הטובה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ועם הרקע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר".

"תפקיד היועמ"ש הוא תפקיד קשה מאוד ומאתגר. הוא יקר לי מאוד ויקר לכל מי שחשוב לו שישראל תוסיף להיות מדינה מתוקנת. אני מקווה שהממשלה כולה תתמוך בהמלצתי המבוססת על הכרתי בדבר טובת מערכת המשפט ומדינת ישראל", סיים סער את דבריו.

תגיות:אביחי מנדלבליטהיועמ"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה