חדשות בריאות

פרופ' רהב על המוטציה החדשה, BA2: "דומה מאוד לאומיקרון. אולי קצת יותר מדבק"

מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, התייחסה לירידה במקדם ההדבקה, לעומס העצום בבתי החולים, ולביטול הבידודים במערכת החינוך. "אני אופטימית, אבל זו אופטימיות זהירה", אמרה

  • כ"ט שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"התחלואה הקשה בקהילה מקדימה בעשרה ימים עד שבועיים את התחלואה הקשה בבתי החולים" – את הדברים אמרה אתמול (ראשון) פרופסור גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, ל-YNET.

"אנחנו רגילים לכך כבר מהגלים הקודמים", אומרת פרופ' רהב ומסבירה שלוקח זמן עד שהחולים שנדבקים מפתחים קורונה קשה וצריכים אשפוז. היא הוסיפה ושיערה שהתחלואה הקשה בבתי החולים תימשך עוד עשרה ימים עד שבועיים, אבל אחר-כך תהיה שם ירידה, בהשפעת הירידה בקהילה.

"אני אופטימית, אבל זו אופטימיות זהירה. אסור לחשוב שגמרנו עם הקורונה. חייבים להמשיך להתחסן, להיות עם יד על הדופק, לחזק את מערכת הבריאות, גם בקהילה וגם בבתי החולים", מדגישה פרופ' רהב.

"יש המון מאושפזים עכשיו, כי הרבה אנשים נדבקו, אבל התחלואה הנשימתית לא מגיעה למה שהיה בגל הקודם", מוסיפה פרופ' רהב. "אז היו לנו המון חולים בטיפול נמרץ ועם אקמו, היום יש פחות. אני מקווה שעוד שבועיים, אולי אפילו קודם, נוכל לראות ירידה במספר האשפוזים בבתי החולים בעקבות הירידה במקדם ההדבקה".

פרופ' רהב התייחסה לווריאנט החדש BA2 ואמרה כי הוא דומה מאוד לאומיקרון. "אולי הוא קצת יותר מידבק, אבל הוא בוודאי לא גורם לתחלואה יותר קשה", היא אומרת. "נראה גם שתגובת החיסון נגדו דומה לזו שנגד האומיקרון. מי שחוסן בחודשיים האחרונים, די בטוח שהוא מוגן מפני הזנים האלה".

בנוגע למתווה "בודקים ולומדים" במערכת החינוך, הכולל את ביטול הבידודים לתלמידים שנחשפו למאומת, הביעה פרופ' רהב את דעתה: "לפחות עושים בדיקות", אמרה. "גם אי-אפשר יותר עם הבידודים האלה. אי-אפשר להשאיר את המשק ככה. אני בהחלט בעד המתווה הזה, אבל צריך לנהל אותו כמו שצריך, וחייבים שיתוף פעולה של ההורים, שהם יעשו את הבדיקות לילדים כמו שצריך".

בנוגע לחיסון הרביעי, אמרה פרופ' רהב: "בני אדם שנמצאים בסיכון, במיוחד בגיל מסוים ועם מחלות רקע, צריכים להתחסן. ראינו במחקרים שלנו שאחרי חצי שנה אין להם נוגדנים נגד האומיקרון. ההחלטה הזאת הייתה נכונה". זאת כתגובה להמלצת הצט"מ לאפשר לכל בני 18 ומעלה לקבל חיסון רביעי, למרות שבסופו של דבר מנכ"ל משרד הבריאות החליט שלא לאמצה ולאפשר את החיסון הרביעי רק לכל מי שיש לו מחלות רקע מגיל 18.

בנוגע לעלייה באשפוזי ילדים עם תסמונת פימס, הדגישה פרופ' רהב: "הדבר הכי חשוב זה להתחסן. החיסון מגן מפניPIMS , וגם מפני לונג קוביד. זה הדבר העיקרי שצריך לעשות עכשיו: לחסן את הילדים, לחסן את מיליון אנשים שלא קיבלו את הבוסטר, לחסן את אלה שבכלל לא התחסנו".

תגיות:מגפת הקורונהמוטציהפרופ' רהב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה