חדשות בארץ

שחרור 25 מחבלים - זו הבקשה החשאית של אבו מאזן מבני גנץ

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש משר הביטחון בני גנץ שישחרר 25 אסירי פת"ח ותיקים, כמחווה ישראלית לרשות הפלסטינית

  • כ"ח שבט התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אבו מאזן ביקש מגנץ שחרור 25 מחבלים הכלואים בישראל – כך דווח הבוקר (ראשון) ב-ynet. הבקשה הועלתה במהלך הפגישה שהתקיימה לפני כחודש בין שר הביטחון בני גנץ לבין יו"ר הרשות הפלסטינית. במהלך הפגישה העלה אבו מאזן שורה של בקשות בתחום האזרחי, שנודעו ופורסמו זמן קצר אחרי הפגישה – למעט בקשה אחת, שנותרה חסויה ופורסמה רק הבוקר.

שני מקורות פלסטיניים בכירים המעורים בפרטי הפגישה אמרו, כי במהלך השיחה ביקש אבו מאזן מגנץ שישחרר אסירים כ"מחווה" ישראלית לרשות הפלסטינית. מדובר על 25 אסירי פת"ח ותיקים שכלואים בישראל עוד טרם החתימה על הסכמי אוסלו, וכן אסירים חולים.

שר הביטחון הישראלי לא השיב בחיוב או בשלילה לבקשה, אלא אמר כי "הנושא ייבדק". בתגובה, הסביר אבו מאזין כי קיימת חשיבות רבה לחיזוק מעמד פת"ח בקרב הציבור הפלסטיני, אחרי שחמאס הגדיל בשנה האחרונה את אחוזי התמיכה בו בקרב תושבי הגדה המערבית. יו"ר הרשות הסביר כי שחרור אסירים ותיקים יהווה הוכחה לציבור הפלסטיני שהשיטה הדיפלומטית שפת"ח דבק בה עדיפה על שיטת החטיפות של חמאס, והיא מניבה פירות בדמות שחרור אסירים.

לא ידוע אם אבו מאזן פירט את שמות האסירים שהוא ביקש שישוחררו, אך ההערכה היא שמדובר במחבלים מאהר וכרים יונס, שרצחו את החייל אברהם ברומברג הי"ד ב-1980, ואת האסיר שרצח את החייל משה תמם הי"ד ונשפט למאסר עולם ב-1984.

כזכור, בשנים האחרונות שחררה ישראל, ב-3 פעימות, 78 אסירים ותיקים, רובם משויכים לפת"ח, ומיעוטם לארגונים אחרים. שחרור האסירים התקיים במסגרת משא ומתן מדיני שהתקיים בין הצדדים בתקופת ממשלת נתניהו, והוא היה אמור לכלול פעימה רביעית, אולם היא לא יצאה לפועל בשל פיצוץ המשא ומתן.

מלשכתו של שר הביטחון נמסר לאחר הפגישה כי הוא אישר כמה צעדים בוני אמון, בהם הקדמת תשלומי מיסים לרשות בשווי מאה מיליון שקלים, תוספת של 600 היתרי BMC לאנשי עסקים בכירים פלסטינים, תוספת של 500 בעלי היתר מסוג זה המורשים להיכנס עם רכב לישראל, קידום תוספת של עשרות היתרי VIP לבכירים ברשות הפלסטינית, אישור פעימה נוספת של עדכון 6,000 תושבים במרשם האוכלוסין הפלסטיני ביו"ש על רקע הומניטרי וכן מתן אישור לעדכון של 3,500 תושבים על רקע הומניטרי השוהים ברצועת עזה.

תגיות:שחרור מחבליםאבו מאזןחדשות בארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה