חדשות בארץ

ממצאי מחקר רחב היקף: חיסון הורים כנגד הקורונה – מספק הגנה גם לילדיהם

ילדים להורים מחוסנים נדבקים פחות בקורונה – כך עולה ממחקר שנערך בתקופת גל הדלתא

  • כ"ה שבט התשפ"ב
(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

חיסון הורים כנגד נגיף הקורונה מספק הגנה משמעותית גם לילדיהם – כך עולה ממחקר של מכון כללית למחקר. הנתונים הצביעו על כך שחיסון שני הורים במנת חיסון שלישית הפחית את הסיכון להדבקה ב-58.1% בעוד חיסון של הורה אחד בלבד במנת בוסטר הפחית את הסיכון להדבקה ב- 20.8% בקרב ילדים שגרים באותו בית.

המחקר נערך בשיתוף חוקרים מאוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת בן-גוריון ואוניברסיטת תל-אביב. במהלכו נבדקו מאות אלפי אנשים מעשרות אלפי משקי בית בישראל.

המחקר, שנערך בתקופת גל הדלתא, בדק גם את השפעת החיסון בתקופת הגל הראשון, בין דצמבר 2020 למרץ 2021, כשאלפא היה הזן הדומיננטי. במהלך המחקר נבדקו 400,733 אזרחים שהיו מתחת לגיל חיסון (גיל 15 ומטה) באותה עת מ-155,305 משקי בית שונים. במהלך המחקר הושוו הורים לא מחוסנים כלל להורים שקיבלו שתי מנות של חיסון.

ממצאי המחקר הצביעו בבירור על כך שההגנה העקיפה של חיסון הורים על ילדיהם חזקה אפילו יותר מהממצאים במהלך גל הדלתא.

עוד ציינו החוקרים כי ההשפעה העקיפה של חיסון ההורים היא עקבית על פני משקי בית בגדלים שונים ועל פני קבוצות גיל שונות של ילדים, לרבות בקרב ילדים בגילאי 0-2 ו–3-6 שנים, אשר גם כיום אינם מועמדים לחיסון.

נקודה מעניינת עלתה במהלך המחקר, ולפיה נראה שלא רק שלהורה מחוסן יש סיכויי הדבקה נמוכים יותר, אלא שאם בכל זאת נדבק, סיכוייו להדביק אחרים פחותים.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שחיסון הורים מעניק הגנה משמעותית לילדים המתגוררים באותו משק בית. תוצאות אלו מחזקות את חשיבות הגברת החיסונים בקרב אוכלוסיית הזכאיות לחיסון על מנת לסייע בבלימת התפשטות מגיפת הקורונה, ולהגן על אלו שאינם יכולים להתחסן.

תגיות:חיסוןמחקראומיקרוןדלתא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה