סגולות

זה מה שסעודת מלווה מלכה יכולה לעשות בשבילכם

בסעודות מלווה מלכה טמונות סגולות רבות, וכל גדולי הדורות הפליגו בחשיבותה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבוע הקודם פירטתי את המעלות הנמשכות משבחים בבית, מחמאות ופירגונים, אשר פותחים את כל השערים, ובפרט מסירים את מחיצות הכעס והקפידות בלב. כעת ניתן למשוך את כל השפע הנמצא בחיינו.

ישנה מצווה יקרה עד מאוד, הנמצאת בתלמוד מסכת שבת, והיא סעודה רביעית, הנקראת "מלווה מלכה", אשר סגולות רבות ונפלאות נמצאות בה. וכל כך הפליגו גדולי הדורות במעלת סעודה זו, עד שהתבטא על כך החזון אי"ש שמי שאינו נוטל את ידיו במוצאי שבת לסעודה רביעית, יצטער על כך בעלמא דקשוט (עולם האמת), כשיראה לעתיד לבוא לכמה שכר זוכים ע"י כך. לכן אשרי הזוכה.

גם תלמידו המובהק הסטייפלר נהג כך, וכן בנו, שר התורה ר' חיים קנייבסקי שליט"א - מיד במוצאי שבת, סמוך להבדלה, בוצע על פת וסועד סעודת מלווה מלכה, שכשם שמקבלים את שבת המלכה ב"בואי כלה", כך מלווים אותה בסעודת מלווה מלכה. וכ"כ הרבה סגולות נמצאת בסעודה זו, כמו שמובא בכף החיים מרבינו יעקב סופר זצ"ל בסימן ש', שעל ידי סעודה זו ניצול האדם מחיבוט הקבר. וכתב הב"י שישנו עצם הנקרא לוז, שממנו יקום הגוף בתחיית המתים כתפיחת שמרים. שמו הנוסף הוא בתואל, וגם נסכוי, ונמצאת עצם זו בעורפו של האדם, ויש אומרים בראשו, ויש אומרים בתחילת עמוד השדרה. כתב רבנו יוסף חיים מבגדאד, שגודלה של עצם זו כחצי גריס (גריס הוא כגודל שקל אחד). ומדוע גודל זה? היות שבעת שיקום הגוף בתחיית המתים תהיה טומאה וטהרה, וכדי שהגוף לא יטמא מחמת עצם זו, לכן רק כחצי גריס. והיות שעצם זו לא נהנתה מחטא עץ הדעת, שנגזרה מיתה על האדם, והנאתה היא רק במוצאי שבת, בסעודה רביעית, לכן יש לה קיום נצחי, וממנה יקום הגוף לעתיד לבוא בזמן התחיה.

כתב בכף החיים, שאחר הבדלה במוצאי שבת יסדר שתי כיכרות, ולא ינקוט (הכוונה ייקח), אלא כיכר אחת, ויאמר את המילים "דא היא סעודתא דדוד מלכא", ובזכותה ניצול מחיבוט הקבר. ויאמר לפני מילים אלו מזמור כ"ג בתהילים, "מזמור לדוד" אשר בו ז"ן (57) מילים, כנגד "הזן את הכל", וגם 227 אותיות, כמניין "ברכה", שתימשך לו פרנסה טובה למשך השבוע הבא.

סגולה נוספת במעלת סעודה זו, היא לסלק עצבות ודיכאון: כדברי רבנו יעקב סופר ב"כף החיים", בשם ספר "דברי יצחק": שאכילת פת חמה, ואפשר גם משקה חם במוצ"ש בתוך הסעודה, היא רפואה לעצבות. ורמוז דבר זה במילים "ומחבש לעצבותם" - מחב"ש, ראשי תיבות חמין במוצאי שבת מלוגמא, כדברי התלמוד. הכוונה שאכילה או שתייה של דבר חם בסעודת מלווה מלכה היא מלוגמא (רפואה), והיא חבישה לעצבות, שיסורו העצבות והדיכאון ויזכה האדם לשמחה אמיתית.

וטוב לומר מזמור צ' בתהילים פעמיים בכל יום, בוקר וצהריים, ומכוח מזמור זה יקבל כוחות לקום לחיות נפלאה לנפש. ובלי נדר בשבוע הבא אגיש סגולות נוספות מכוח סעודה זו - לפרנסה, ללידה קלה, להיפקד בזרע של קיימא ועוד. בהצלחה.

תגיות:סגולותסעודת מלווה מלכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה