חדשות בריאות

דיווחים ראשונים בישראל על מקרי תסמונת PIMS בגל האומיקרון

בבתי החולים קפלן, סורוקה והעמק מאושפזים ארבעה ילדים שהחלימו מקורונה ולקו בתסמונת הנדירה PIMS. משרד הבריאות המליץ לראש הממשלה בנט לדחות את תחילת יישומו של מתווה הלימודים החדש, הכולל פטור מבידודים לתלמידים שבאו במגע עם תלמיד מאומת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 14:18)

מקרים ראשונים של תסמונת PIMS בישראל בעקבות גל האומיקרון: המרכז הרפואי קפלן ברחובות עדכן היום (רביעי), כי ביחידה לטיפול נמרץ ילדים מאושפזים ילד בן 7 וילדה בת 4, הסובלים מהתסמונת הנדירה התוקפת ילדים שנדבקו בנגיף והחלימו ממנו. מצבם של השניים, שלא חוסנו נגד קורונה, מוגדר בינוני.

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, מסר: "לראשונה מאז תחילת גל האומיקרון הגיעו ביממה האחרונה לבית החולים שני ילדים עם תסמונת פוסט-קורונה. מדובר במחלה הבאה לידי ביטוי בסערה אימונית רב-מערכתית, התוקפת ילדים כשבועיים עד שישה שבועות לאחר שחלו בקורונה, והטיפול בה יעיל ומבוסס על הניסיון שנצבר בגלים הקודמים. הילדים המאושפזים הציגו תמונה קלינית ומעבדתית שמתאימה לתסמונת PIMS, ומטופלים לפי הפרוטוקול המקובל. קיימים דיווחים, בשלב זה בודדים, גם מבתי חולים אחרים בארץ".

במקביל, דווח מבית החולים סורוקה בבאר שבע כי ילדה בת 3 וחצי, שהייתה חיובית לקורונה, לקתה בתסמונת. היא אושפזה בתחילת השבוע בבית החולים במצב קשה שהצריך תמיכה נשימתית. מצבה כעת השתפר משמעותית, ומוגדר קל-בינוני.

מקרה נוסף של PIMS אובחן בבית החולים העמק בעפולה, שמסר כי "בן 10 הגיע אתמול בשעות הערב המאוחרות למחלקה לרפואה דחופה ילדים עם תלונות שמחשידות ל- PIMS, עבר בירור ובדיקות מעבדה שאימתו את החשד". הילד מאושפז במחלקת ילדים במצב כללי טוב, ואינו נזקק לטיפול נמרץ.

מוקדם יותר הודיע איגוד רופאי הילדים, כי הוא חוזר בו מההמלצה לבטל את הבידודים במערכת החינוך, במסגרת מתווה הלימודים החדש שאמור להיכנס לתוקף החל ממחר, וזאת בשל העלייה באשפוזים והמצוקה במחלקות הילדים בבתי החולים. יו"ר האיגוד, פרופ' צחי גרוסמן, הביע חשש מיישומו של המתווה בעיתוי הנוכחי. "אנחנו באיגוד מרימים דגל אדום עכשיו וממליצים לא לבטל ממחר את בידוד הילדים", אמר בריאיון לכאן ב'. לדבריו, "תוך ארבעה ימים נצפתה הכפלה במספר הילדים במצב קשה. ייתכן שאנחנו מתחילים ביום-יומיים האחרונים לחזור על מה שנצפה באשפוז הילדים בבריטניה. עוד לא מאוחר לשנות".

בעקבות הודעת איגוד רופאי הילדים, המליץ משרד הבריאות לראש הממשלה נפתלי בנט לדחות בשלב זה את יישום המתווה לפרק זמן של שבוע לפחות. בנט, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ מעוניינים שלא לדחות את הוצאתו לפועל של המתווה. השלושה יקיימו היום דיון בסוגיה עם בכירי משרדי הבריאות והחינוך. אחת האפשרויות שנשקלות הינה לערוך שינוי במתווה ולהגדיל את מספר בדיקות הקורונה המבוצעות לילדים.

הסתדרות המורים פנתה לבנט בדרישה לדחות את יישומו של המתווה. במכתב ששיגרה לבנט ולשרי החינוך והבריאות, כתבה מזכ"לית הארגון יפה בן דויד כי "המתווה המתוכנן יביא לכך שתלמידים רבים יגיעו לבית הספר מאומתים לקורונה, ואין לאיש דרך לדעת על כך. ההתפשטות ההולכת וגוברת של המגפה תעמיד בסכנת הדבקה את כלל צוותי ההוראה והתלמידים. אני קוראת לכם להתעשת ולבטל את החלטתכם ליישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, מתח ביקורת על השינוי בעמדתם של בכירי משרד הבריאות וטען כי הם "שוב לא רואים את הילדים שלנו וטועים פעמיים. הטעות הראשונה: אם האומיקרון מסוכן לילדים – שיודיעו על סגירת המדינה. לא ייתכן שהכול יישאר פתוח ורק הילדים המתוסכלים והוריהם ימשיכו לפרפר מבידוד לבידוד. הטעות השנייה של בכירי משרד הבריאות היא השיטה הפסולה שהשתרשה לדחות את ההחלטות לדקה ה-91 ולהמשיך לשגע את ההורים, התלמידים ואת מערכת החינוך בכללותה".

תגיות:נגיף הקורונהיפה בן דוידPIMS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה