חדשות בריאות

אנשי המקצוע בקריאה לבנט: דחה את ביטול בידודי הילדים

"רפואית, הדבר הנכון הוא לבודד. נפשית, יש גבול כמה אפשר לפרק משפחות עם בידודים של ילדי הגן", אומר פרופ' עופר מרין, מנכ"ל בית החולים שערי צדק

  • כ"ד שבט התשפ"ב
(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

מחר (חמישי) ייכנס לתוקפו מתווה "בודקים ולומדים", במסגרתו יבוטלו הבידודים לתלמידים במערכת החינוך. מתווה זה מדיר שינה מעיניהם של בכירי משרד הבריאות ואיגוד רופאי הילדים. לטענתם, ביטול מתווה הבידודים לילדים במערכת החינוך – עלול להביא להדבקה המונית, להארכת גל התחלואה, ולהגברה על בתי החולים הקורסים תחת העומס החריג.

בכירי משרד הבריאות מפעילים לחצים כבדים על שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה נפתלי בנט בניסיון לשכנע אותם מהמתווה שייכנס לתוקפו מחר. נכון לעכשיו ראש הממשלה בנט לא נענה: החל ממחר יבוטלו בידודי התלמידים ויומרו בבדיקות אנטיגן קבועות פעמיים בשבוע.

פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים וחבר בצט"ם (צוות טיפול מגיפות של משרד הבריאות) העניק הבוקר ראיון לכאן ב': "אנחנו באיגוד מרימים דגל אדום וממליצים לא לבטל מחר את בידוד הילדים. תוך 4 ימים נצפתה הכפלה במספר הילדים במצב קשה. אנחנו מאוד חוששים מהמתווה. גם בכירי משרד הבריאות בעד עצירה. עוד לא מאוחר לשנות".

פרופ' דודי גרינברג, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בילדים בסורוקה וחבר הצט"מ, התנגד גם הוא למתווה הבידודים: "זה מסוכן – מתחילים להגיע לסף הספיקה של מחלקות הילדים", אמר בראיון לגל"ת. "פחות מ-30% מהם מחוסנים. ביקשנו מרה"מ לדחות את המתווה בשבוע". ראש הממשלה, כאמור, סירב.

מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופסור עופר מרין, התייחס אף הוא ל ביטול הבידוד: "רפואית, הדבר הנכון הוא לבודד. נפשית, יש גבול כמה אפשר לפרק משפחות עם בידודים של ילדי הגן. אנשים יודעים שהם צריכים להתחסן ולהסתובב עם מסכות. כל פעם אנחנו אומרים שהגענו לשיא חדש, אבל אתמול היה מספר המטופלים הגיע לגבוה בשנתיים האחרונות. הצוות שלנו חסר, אבל נאלץ לטפל ביותר מטופלים. זה בא על חשבון מטופלים אלקטיביים. אנחנו מנסים במשך שנתיים למצוא את האיזון הנכון – בין ההשקעה העצומה בחולי הקורונה, ובין טיפולים במטופלים אלקטיביים", מסביר מרין.

על פי נתוני משרד הבריאות, 20 ילדים מאושפזים כעת עם קורונה במצב קשה בבתי החולים בארץ. בעוד לפני שבועיים ב-8 בינואר, לפני שגל האומיקרון התגבר, היה רק ילד אחד שאושפז במצב קשה עם קורונה בארץ.

עוד מדווח משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 76,017 נדבקים בקורונה. מספר החולים במצב קשה עלה ל-871, כשאתמול התווספו למניין 196 חולים קשה. מספר המונשמים עומד על 184 בני אדם ומניין הנפטרים על 8,502. יותר מחצי מיליון ישראלים נחשבים כחולים פעילים כרגע, מתוכם 2,296 מאושפזים בבתי החולים.

היום יקיימו בכירי משרד הבריאות יקיימו היום דיון מכריע בנוגע לסוגיות שעדיין לא נפתרו במתווה - לדוגמה, האם יחול גם על חשיפה מחוץ למסגרות החינוכיות, כיצד ואם יחול לילדים בגילאי 3-0 ועוד.

תגיות:בידודיםקורונהנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה