המצעד

5 נורמות חברתיות מוזרות ויוצאות דופן מרחבי העולם

אצלנו בארץ יש כמה מנהגים שנראים יוצאי דופן לבאים מחו"ל, אבל אין ספק שיש מוזרים הרבה יותר ברחבי הגלובוס. אספנו לכם 5 מנהגים שנחשבים לנורמות מקובלות בחו"ל, ואצלינו כנראה לא היו עוברים את הסף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הישראלים רגילים למחוא כפיים לטייס כשהוא מנחית את המטוס בארץ, ויתכן שרובנו חושבים על כך כמנהג עולמי מקובל, נכון? טעות. מתברר שהמנהג הזה נחשב מוזר ויוצא דופן לתיירים מחו"ל. מצד שני, אחרי שתקראו על המנהגים המוזרים של כמה מאומות העולם, יתכן שתמחאו כפיים בלי חשבון בטיסה הבאה, פשוט כי זה כיף.

 

1. רק אל תגיעו מוקדם

אומרים על הישראלים שהם מאחרים כרוניים, אבל מי שאמר את זה לא הכיר אנשים מוונצואלה. מסתבר שאם תגיע בזמן למארח בוונצואלה תחשב גס רוח וחמדן, כי הנורמה המקובלת היא לאחר לפחות ברבע שעה. דווקא נחמד, לא?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. קניתם שעון במתנה? כמה גס רוח מצידכם

אם אצלנו מכובד ביותר להעניק שעון כמתנה, הרי שבסין זה פשוט עלבון. שעונים מקושרים ללוויות, למוות, ובאופן כללי לצד הפחות נחמד של החיים. אז אם בא לכם לשמח מישהו בסין – תעשו טובה ואל תקנו לו שעון.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. אל תבקשו מלח

נניח שאיכשהו הגעתם למארח במצרים. מה נורמטיבי יותר מלבקש בסעודה: "תעבירו לי בבקשה את המלח?". הכל, רק לא זה. במצרים, אם ביקשת מלח בסעודה, פגעת קשות במארח ורמזת לו שהוא לא יודע לבשל. נו, טוב.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. אוכלים סנדויץ? עם סכין ומזלג בבקשה

להרבה דברים אנחנו מוכנים להתרגל, אבל סנדוויץ עם סכו"ם?! נו באמת. העניין הוא שאם אתם מתכוונים לבקר בנורבגיה בקרוב, כדאי שתעבדו על נימוסי השולחן שלכם. בנורבגיה - פיצה, סנדויץ' ובעצם כל דבר מאכל שרק תחשבו עליו, נאכל עם סכין ומזלג. אכן, בשורה קשה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

5. פרחים אדומים? שלא תחשבו על זה אפילו

מה יפה יותר מאשר לשלוח לאדם אהוב זר ציפורנים אדומות? לשלוח ציפורנים לבנים כמובן. כי אם תשלחו ברוסיה זר ציפורנים אדומות, כנראה שאתם מבולבלים מאוד: הפרחים האלו מוענקים לוותיקי מלחמה או מונחים בבתי הקברות. בקיצור, החליפו צבע, ומיד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

מכירים מנהג מוזר מרחבי העולם? שתפו אותנו בתגובות.

תגיות:TOP5נורמות חברתיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה