חדשות בארץ

"אלפיס" תגיע מחר לישראל: הנה התחזית המעודכנת

סופת "אלפיס", הכוללת אוויר קר במיוחד, ושלג בהרים בגובה מעל 700 מטר – תגיע לישראל מחר אחר הצהריים

  • כ"ג שבט התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סופת "אלפיס", הנמצאת כעת בטורקיה וביוון תגיע מחר (רביעי) אחר הצהריים לישראל. מדובר במערכת קצרה הכוללת שלגים בצפון רמת הגולן, בחרמון, בהרי הצפון והמרכז כולל ירושלים וצפת.

במהלך הסופה, השלג יחל ברביעי בבוקר בצפון רמת הגולן ובחרמון. בשעות אחר הצהריים הוא יתפשט בהדרגה גם להרי הצפון והמרכז. בשעות הערב יגיע השלג לירושלים וצפת, וככל הנראה ייערמו שם מספר סנטימטרים. במחצית השניה של רביעי בלילה השלגים יחלשו, ובהדרגה יהפכו בחזרה לגשם ברוב המקומות.

הסופה תכלול, בנוסף לשלגים, גם רוחות חזקות, בעיקר בחציו השני של יום רביעי. משבי הרוח יעמדו על 60-80 קמ"ש. במהלך הלילה ייחלשו הרוחות בהדרגה. גשמים רבים במערכת, והם ימשיכו גם לאחר יום רביעי.

גם הרוחות יחלשו בהדרגה במהלך הלילה. גם גשמים צפויים במערכת, ואפילו בכמויות גדולות ועם סכנה להצפות מקומיות, אבל כמות הגשם לא צפויה להיות חריגה, והגשם ימשך גם לאחר יום רביעי.

היום (שלישי) ישנה הפוגה בגשמים, ומזג האוויר יהיה בהיר. עדיין יהיה קר מאוד. בלילה יחל לרדת גשם בעיקר באזור מישור החוף, ובחרמון ובצפון רמת הגולן צפוי שלג.

ביום רביעי תגיע הסופה לשיאה. יהיה קר מאוד. גשם ירד בכל רחבי הארץ, והשלג צפוי להגיע להרי הצפון והמרכז וגם לירושלים. בירושלים צפוי שלג קל שייערם על הקרקע בגובה שבין 5 ס”מ במקומות הנמוכים ועד 15 ס”מ במקומות הגבוהים בעיר. בבוקר יום חמישי, צפוי השלג להפשיר.

ביום חמישי, 'אלפיס' תיחלש מעט: מצפון הארץ ועד צפון הנגב יוסיף לרדת גשם מדי פעם. בחרמון ירד שלג. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

ביום שישי הגשמים יתחזקו שוב, וירדו מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווים מידי פעם בסופות רעמים. קיים חשש להצפות ולשיטפונות. בחרמון ירד שלג ויתכן גם בצפון הגולן.

בשבת הגשמים יחלשו ויתמעטו, יוסיף להיות קר מהרגיל.

בשל מזג האוויר החורפי הצפוי, הציבור נקרא להיזהר ולהישמר. מומלץ לתושבים לשוב לבתיהם לפני השלג ולהימנע מיציאה, למעט במקרי חירום, וכן להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית ולשמור על ערנות וזהירות יתרה בנהיגה ובתנועה רגלית בדרכים. מומלץ לבדוק את תקינות מערכות החימום ובעיקר אלה המחייבות אוורור. מומלץ לפתוח מעט את ברז המים החמים, כדי למנוע קפיאת מים בצינורות, שגורמת להתבקעותם.

על התושבים לוודא כי קיים איטום בגגות ובפתחים, לרבות חלונות ותריסים, ולבצע ניקיון ופתיחת תאי ניקוז המים בחצרות ומרזבים על הגגות. העירייה ממליצה להישמר ולהימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים, מחשש לקריסה, וכן מומלץ לקבע או לקשור חפצים שעלולים לעוף ולהוות מפגע.

תגיות:שלגתחזית מזג אוויראלפיס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה