חדשות בארץ

הח"כ מכחול לבן עורר סערה: "ישראל שיאנית בפריון. צריך להפסיק את הילודה הגבוהה"

ח"כ אלון טל: "ממשלות ישראל לדורותיהם עודדו וסבסדו ילודה. צריך להפסיק עם זה"

  • כ"ג שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חבר הכנסת אלון טל (כחול לבן) נשא נאום במליאת הכנסת, ובמהלכו הצביע על הסיבה שלדעתו הובילה לגל ההתיירויות במשק, העומסים בכבישים ובבתי הספר: הילודה הגבוהה.

טל התייחס בעיקר לזינוק מחירי הדיור בארץ. "אפשר לקבל את התשובה לכך מנתוני הלמ"ס", אמר וציין כי במהלך 2021 נוספו לאוכלוסיית ישראל 160 אלף נפש. "שוב פעם מדינת ישראל היא שיאנית בפריון".

"זה בטח לא קשור לממשלה הנוכחית אלא לממשלות ישראל לדורותיהם שעודדו וסבסדו ילודה, המדיניות הזאת מביאה לביקוש שמתניע את העלייה בדיור", הצביע טל על האשמים בהתייקרות מחירי הדיור, והוסיף כי יש להפסיק עם הילודה המוגברת, שעיקרה במגזר החרדי והערבי. "החדשות הטובות הן שזו לא גזירת גורל, אפשר למתן את הביקוש זה לגמרי בידינו. כך נמנע גם פקקי תנועה ועומס בבתי הספר".

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) הגיב: "לדאבון הלב ח"כ טל מאשים את הילודה המבורכת בעליית המחירים, זה אומר נציג המתיימר להיות יהודי כאשר המסר שלו הוא הצורך בהקטנת הילודה. לצערנו לחתולים ולכלבים יש מספיק תקציבים וכספים אך לטובת אנשים המגדלים את ילדיהם אין מספיק? לצערנו לח"כ טל אין ערך לחיי אדם זו אגואיסטיות וחוסר ערך לחיי אדם, הם מעדיפים את החיות, היערות ולא את האדם".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) אמרה: "הרעיון להגביל ילודה בתוך מדינת לאום יהודית הינו רעיון אנטי לאומי וגם אוטו אנטישמי שמתאים לתקופה מאוד אפלה בהיסטוריה של העם היהודי. אלון, תחזור בך!"

הרב זמיר כהן - כמה ילדים צריך להביא?

תגיות:ילודהכחול לבןאלון טל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה