חדשות בריאות

שיא הגל עוד לפנינו. בתי החולים מזהירים מירידה באיכות הטיפול

בתי החולים וקבינט המומחים מזהירים מירידה באיכות הטיפול במאושפזים בשל העומסים

  • כ"ב שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

העומס כתוצאה מגל האומיקרון מורגש בבתי החולים בישראל, באירופה, ובארה"ב. משרד הבריאות הישראלי לא פרסם אתמול את נתוני הקורונה, ונכון לשבת היו 732 חולים שמאושפזים במצב קשה, מתוכם 208 במצב קריטי. בתי החולים מתקשים להתמודד עם העומסים, ועם הבידודים התכופים של אנשי הצוות. "אני בעיקר מוריד את הכובע בפני כוח העזר ולאחיות שעובדות ועובדים שעות ארוכות", אמר פרופ' סטיבן מלניק, מנהל מחלקה פנימית ג' בקפלן. גם בתי החולים וגם קבינט המומחים הזהירו אמש מירידה באיכות הטיפול בשל העומסים.

על פי הנתונים מאירופה, נראה ששיאו של הגל עדיין לפנינו — והשבועיים הקרובים צפויים להיות מאתגרים במיוחד. המומחים מזהירים שבשבוע הקרוב צפוי גל האומיקרון להגיע לשיאו, ובתחילת פברואר צפויה תחילת ירידה במספר המאומתים. מספר החולים הקשים צפוי לעלות בהתאם, בעיכוב של שבועיים, מה שאומר שבמחצית הראשונה של חודש פברואר צפויים בתי החולים להתמודד עם מספר שיא של חולים קשים - שעל פי התרחיש המחמיר ביותר עלול להגיע לכ-1,500.

בתוך כך, ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר של נשיא ארה"ב בנושאי הקורונה, אמר כי למרות חוסר הוודאות, הוא מאמין שבקרוב יהיה שינוי במצב המגפה בארה"ב. "הדברים נראים טוב", אמר פאוצ'י. ייתכן שהוא מתבסס על נתונים מאירופה ומישראל, המנבאים שבקרוב נראה ירידה בתחלואה.

כזכור, קבינט המומחים המליץ לבטל את התו הירוק. גם הבידודים במערכת החינוך יבוטלו מיום חמישי. עם זאת, לאור שיעורי ההדבקה הגבוהים, סביר שיהיו הידבקויות רבות של מורות שיותירו בתי ספר וגנים סגורים.

הזן החדש של הקורונה,BA2 , מדאיג? פרופ' רן בליצר, ראש קבינט המומחים המייעץ למשרד הבריאות, סבור שאין מקום לדאגה: "אנחנו לא יכולים להיכנס למחול שדים בכל פעם שיש וריאנט חדש. וריאנטים היו ויהיו, וזה חלק מהתפתחות טבעית של מחלה שמתפשטת אצל מיליוני אנשים", אמר.

 

תגיות:מגפת הקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה