חדשות בארץ

אמסלם: "לנתניהו אין זכות ללכת לעסקת טיעון – אנחנו במלחמה על מדינת ישראל"

חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד טען, כי לראש האופוזיציה אין זכות ללכת לעסקת טיעון: "נתניהו נמצא עכשיו בצריח של הטנק, יש לנו מדינה שנמחקת מהזהות שלה"

אמסלם (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)אמסלם (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אא

חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד) תקף הבוקר (שני) בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט, על רקע הימנעותו של בנט בהצבעה בממשלה על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות: "בן אדם שקורא לעצמו ראש ממשלה נמנע בהצעה שהוא מעלה להצבעה בממשלה, ראית פעם דבר כזה בתולדות המדינות? הכל פוליטיקה".

אמסלם הוסיף ומתח ביקורת נוקבת על החלטת הממשלה להקים את ועדת החקירה, ושיגר איום: "כדי שהצד השני ילמד, כשנחזור אנחנו נפתח ועדת חקירה לפרשת המימד החמישי, לפרשת הרפז, לפרשת הכספים בבית היהודי, לתיק מנדלבליט".

בהתייחסו למגעים לעסקת טיעון בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אמר אמסלם: "ברמה האישית אני חושב שלנתניהו אין זכות כרגע ללכת לעסקת טיעון. אני חושב שאנחנו נמצאים כרגע במלחמה על מדינת ישראל, אנחנו נמצאים בסכנה קיומית למדינה. גם המח"ט שנכנס לעזה נמאס לו – אבל אנחנו מגינים על המדינה".

"זו לא שאלה אישית בכלל, זו שאלה לאומית", הצהיר אמסלם. "אמרתי לו את זה לפני כמה ימים. נתניהו נמצא עכשיו בצריח של הטנק, ואין ברירה. יש לנו פה מדינה שנמחקת מהזהות שלה, ככה אני רואה את זה".

הממשלה אישרה אתמול, בישיבתה השבועית, את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות. נציגי ימינה בממשלה התפצלו בהצבעה: בעוד בנט נמנע, השר לשירותי דת מתן כהנא הצביע בעד, ואילו שרת הפנים איילת שקד הצביעה נגד. שאר השרים הצביעו בעד הקמת הוועדה, כולל שר הבינוי והשיכון זאב אלקין שהביע בעבר את התנגדותו לכך.

"‏הבטחנו וקיימנו", מסר גנץ לאחר ההצבעה. "הממשלה אישרה את הצעתי להקמת ועדת החקירה הממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. הקמת הוועדה היא צורך ביטחוני מהמעלה הראשונה, ומסר ברור שאי אפשר לשחק בביטחון ישראל".

בתגובה להקמת ועדת החקירה, תקפו בליכוד: "הדבר הראשון שהוועדה צריכה לבדוק זה איך כל מי שהתנגדו כל השנים לקניית שלוש צוללות נוספות – פתאום מאשרים את הרכישה, ובתוספת של מיליארדי שקלים על חשבון הציבור, שהיו נחסכים לו הצוללות היו נרכשות בזמן. רכש הצוללות חיוני לשמירה על ביטחון ישראל, וזאת שערוריה שהוא התעכב עד עכשיו בגלל פוליטיקאים כושלים שפגעו בביטחון המדינה כדי לשרת טענות סרק פוליטיות".

תגיות:דוד אמסלםפרשת הצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה