חדשות בארץ

הסופה ’אלפיס’: סערה עם קור עז. שלג ייערם בירושלים ובסביבה

מזג האוויר: בימים הקרובים יהיה קר מאוד, גשמים רבים, שלג בצפון רמת הגולן, בחרמון, ובהרי הצפון והמרכז

  • כ"ב שבט התשפ"ב
(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

'אלפיס' – זה השם שקיבלה הסופה שמתקרבת כעת לישראל. מדובר במערכת קצרה הכוללת שלגים בצפון רמת הגולן, בחרמון, בהרי הצפון והמרכז כולל ירושלים וצפת.

במהלך הסופה, השלג יחל ברביעי בבוקר בצפון רמת הגולן ובחרמון. בשעות אחר הצהריים הוא יתפשט בהדרגה גם להרי הצפון והמרכז, כולל ירושלים וצפת, וככל הנראה ייערמו מספר סנטימטרים. במחצית השניה של רביעי בלילה השלגים יחלשו, ובהדרגה יהפכו בחזרה לגשם ברוב המקומות.

הסופה תכלול, בנוסף לשלגים, גם רוחות חזקות, בעיקר בחציו השני של יום רביעי. משבי הרוח יעמדו על 60-80 קמ"ש. במהלך הלילה ייחלשו הרוחות בהדרגה. גשמים רבים במערכת, והם ימשיכו גם לאחר יום רביעי.

גם הרוחות יחלשו בהדרגה במהלך הלילה. גם גשמים צפויים במערכת, ואפילו בכמויות גדולות ועם סכנה להצפות מקומיות, אבל כמות הגשם לא צפויה להיות חריגה, והגשם ימשך גם לאחר יום רביעי.

היום (שני) יהיה גשום וקר, וגשם צפוי לרדת בעיקר בצפון ובמרכז. שלג ירד בחרמון ובצפון רמת הגולן, ובבוקר ייתכן שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי הגליל. קיים חשש קל משיטפונות במדבר יהודה, ים המלח, הבקעה, מדבר יהודה וצפון הנגב. יהיה קר מאוד. לקראת ערב הגשם ייפסק. בלילה קיים חשש מקרה באזורים המועדים.

מחר (שלישי) לא ירד גשם, ומזג האוויר יהיה בהיר. עדיין יהיה קר מאוד. בלילה שבין שלישי לרביעי יחל לרדת גשם בעיקר באזור מישור החוף, ובחרמון ובצפון רמת הגולן צפוי שלג.

ביום רביעי, כאמור, תגיע סופת 'אלפיס' לשיאה. הטמפרטורות ירדו עוד יותר, גשם ירד בכל רחבי הארץ והשלג צפוי להגיע להרי הצפון והמרכז וגם לירושלים.

ביום חמישי, 'אלפיס' נחלשת מעט, וזה מה שצפוי להיות: מצפון הארץ ועד צפון הנגב יוסיף לרדת גשם מדי פעם. בחרמון ירד שלג. יוסיף להיות קר מהרגיל לעונה.

הטמפרטורות המרביות היום: בירושלים 5 מעלות, בתל אביב 12, בחיפה 10, בבאר שבע 11 ובאילת עד 19 מעלות בצהריים.

תגיות:מזג אווירתחזית מזג אוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה