חדשות בארץ

התפתחות דרמטית בפרשת אהוביה סנדק: התיק נגד השוטרים שהשתתפו במרדף צפוי להיסגר

מסתמן כי תיק החקירה נגד השוטרים שהשתתפו במרדף שבו נהרג אהוביה סנדק ז"ל ייסגר. נגד הנערים שנסעו עם אהוביה ברכב יוגש ככל הנראה כתב אישום

  • כ"א שבט התשפ"ב
אהוביה סנדק ז"לאהוביה סנדק ז"ל
אא

תיק החקירה נגד השוטרים שהשתתפו במרדף שבו נהרג אהוביה סנדק ז''ל צפוי להיסגר, בעוד כתב אישום יוגש נגד הנערים שנסעו עם אהוביה ברכב – כך דווח הערב (ראשון) בכאן 11.

כיוון שהיועמ"ש מנדלבליט מסיים את תפקידו בסוף החודש, הוא מתכנן לקבל הכרעה בתיק אהוביה סנדק בימים הקרובים. מסתמן כי כתב האישום שיוגש נגד הנערים שנסעו עם אהוביה ברכב, או נגד חלקם, יכלול את העבירה סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. עם זאת, ייתכן שהנערים יואשמו לבסוף בעבירות אחרות.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדיווח המסעיר: "הייתי שם. מהרגע הראשון הכל היה טיוח גדול. סגירת התיק, כמו גם זיהום החקירה והעיכוב בחקירת השוטרים, הם אות קין על מצחה של מערכת אכיפת החוק בישראל. "במקום שממשלת ישראל תעסוק בוועדות חקירה פוליטיות נגד ממשלות קודמות, ראוי שתעסוק בעוולות האמיתיות שמתרחשות נגד אוכלוסיה שאין לה קול. האם אין צדיק אחד בסדום שידרוש צדק עבור אהוביה?!''

ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר ''עוצמה יהודית'', אמר: "אם אכן תיק החקירה נגד השוטרים ייסגר, מדובר ביום כיפור במערכת אכיפת החוק ומתן רישיון להרוג נערי גבעות. מנדלבליט עוזב עם עוד כתם חמור וקשה, דמם של נערי הגבעות הופך להיות הפקר".

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את משפחת סנדק, אמר בתגובה: "נמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו על מעשיהם. לא ברור מדוע נזקק היועץ המשפטי לממשלה להסתתר, בימיו האחרונים, מאחורי הדלפות לאנשי תקשורת במקום לצאת בגלוי לציבור ולהודיע על החלטתו. שנה שלמה המשפחה לא ישנה בציפיה דרוכה להחלטה והיועץ לא התפנה להכרעה עד לשניה האחרונה.

עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' הוסיף: "‏הפרסומים מהיועמ"ש אחרי יותר משנה מאז ההרג של אהוביה סנדק ז"ל, הם בדיוק הפרסומים שבמח"ש תדרכו את העיתונאי משה נוסבאום יומיים או שלושה אחרי ההרג. כבר לפני שהוגשה חוות הדעת, כבר לפני שאספו הראיות, כבר לפני שהיתה החקירה מח"ש הדליפו לכל גורם שהתיק הזה ייסגר.

"כעת לאחר שנה ויותר כשמתפרסם שהתיק כנגד השוטרים צפוי להיסגר אנחנו לא מתפלאים. המטרה סומנה לפני החקירה והעמדה של היועמ"ש היא כפי שסומן מלכתחילה והיה צפוי, כל ההפגנות וכל הזעם הציבורי לא היו לחינם, ידענו בדיוק מה מגמת המערכת וההדלפה על מגמת היועמ"ש לא מפתיעה אותנו. אנחנו נלחם בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותינו להפוך את ההחלטה המבישה הזאת", מוסיף עו"ד יאדו.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה מסר בתגובה: "לצערנו לא הופתענו. מהיום של המרדף ההוא אנחנו בתחושה קשה שנעשה הכול כדי לטאטא את נסיבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל, ולא כדי לגלות את האמת ולהעמיד את האשמים לדין. כאשר אזרח או לובש מדים הורג מחבל בעת פיגוע טרור, המעצר מתבצע מיידית וחייו של אותו איש חיל הופכים לגיהינום על ידי מערכת אכיפת החוק. אבל כאשר גופתו של אחד מילדינו מוטלת לפנינו – אין דין ואין דיין, אין אחראי ואין אשם, כאילו שתי מערכות חוקים מקבילות מתנהלות במדינתנו. אנחנו לא פחות ממזועזעים במידה ואכן התקבלה החלטה זאת, ודורשים מהשר לביטחון פנים עמר בר לב ומהמפכ"ל קובי שבתאי לפעול ללא דיחוי לחקר האמת בפרשה זאת. את אהוביה סנדק כבר לא נחזיר, אבל לא נאפשר לקיים חברה בה מרדף משטרתי מסתיים בלוויית ילד".

בחודש שעבר מלאה שנה למותו של אהוביה סנדק ז"ל. בעקבות כך התכנסה הוועדה המשותפת לוועדת החוץ וביטחון ולוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן-ארי וח"כ רם בן ברק כדי לדון בנושא. במהלך הדיון אמרה נציגת מח"ש כי החקירה הושלמה והתיק עבר להחלטת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי.

אביו של אהוביה הגיב: "טיוח מכסה את הדם, אבל הדם עוד רותח. טיוח מכסה את היושר והצדק. תפקיד השוטר בעם ישראל הוא להיות ישר בעצמו, אילולא זה, אנחנו נשאר עם משטרה של בלון נפוח ללא השפעה ומשילות חסרה מערך. אנחנו דורשים לא רק צדק לאהוביה אלא צדק לכל עם ישראל שלא ישנה ויחזור מקרה איום שכזה. חץ ננעץ בליבנו כאשר שוטר התנגש בבננו והפקיר אותו מתחת לרכב 40 דקות. פעם שנייה ננעץ חץ בליבנו כאשר מה שבעניינו הוא טיוח של מה שקרה שם כשראש מח"ש הורתה לשחרר את השוטרים ללא חקירה.

"כנסת ישראל, אתם נבחרי הציבור", פנה האב השכול מדם ליבו לחברי הכנסת. "עליכם לשאוף מהיושר והצדק ולנקות את הכתם מעל מותו של בננו. התעקשו שיצא הצדק לאור".

תגיות:אהוביה סנדקמנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה