חדשות בארץ

יו"ר ש"ס אריה דרעי התפטר מהכנסת

יו"ר ש"ס אריה דרעי התפטר מהכנסת, במסגרת עסקת הטיעון שחתם עם היועמ"ש מנדלבליט

  • כ"א שבט התשפ"ב
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

היום (ראשון) הגיש יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי. זאת כחלק מעסקת הטיעון שחתם עם היועמ"ש מנדלבליט על תיקו המשפטי. ההתפטרות תיכנס לתוקף בתוך 48 שעות, ובית המשפט צפוי לאשר ביום שלישי הקרוב את עסקת הטיעון שנחתמה.

ח"כ דרעי אומנם יפסיק להיות חבר כנסת מן המניין, אך הוא ימשיך לעמוד בראשות מפלגת ש"ס ולנהל את חבריה מבחוץ. עם זאת, מדובר במכה קשה לאופוזיציה, מאחר שדרעי היה הגורם המקשר בין הליכוד לרשימה המשותפת במגוון הצבעות.

אריה דרעי הוא מוותיקי המשכן. נכנס לכנסת לראשונה מטעם ש"ס בשנת 1992, זאת לאחר שכבר כיהן כשר הפנים מאז 1988. דרעי אמנם נעדר למשך 14 שנים מהפוליטיקה בזמן שישב בכלא ואז בהמתנה לסיום תקופת הקלון, אך מאז שחזר למגרש הפוליטי בבחירות 2013, דרעי המשיך להוכיח שהוא אחד הפוליטיקאים הכי משופשפים וחדים שישראל ידעה.

באוקטובר 2012, לקראת הבחירות לכנסת ה-19, הוחזר דרעי על ידי הרב עובדיה יוסף להנהגת ש"ס, לצד אלי ישי ואריאל אטיאס והוא מוקם במקום השני ברשימת מועמדי המפלגה לכנסת. במאי 2013 הרב עובדיה יוסף ומועצת חכמי התורה של ש"ס החליטו להחזירו לתפקיד יו"ר ש"ס. המפלגה נותרה באופוזיציה בין השנים 2013 ל-2015.

בבחירות לכנסת ה-20 הוביל דרעי קמפיין עדתי ואת קמפיין "השקופים". הוא מונה לאחר הבחירות לשר הכלכלה למספר חודשים. בממשלה זו מונה דרעי גם לשר לפיתוח הנגב והגליל והיה חבר בקבינט המדיני ביטחוני. לאחר התפטרותו של שר הפנים סילבן שלום חזר דרעי לתפקיד שר הפנים.

ההחלטה האסטרטגית להיצמד לליכוד בהובלת נתניהו, סייעה לגיבוש "בלוק הימין" הידוע.

במקומו של דרעי ייכנס כעת לכנסת ח"כ יוסי טייב, שכיהן בכנסת הנוכחית מטעם ש"ס, במסגרת "החוק הנורווגי". כעת הוא יחזור שוב לשאר כהונת הכנסת ה-24.

תגיות:פוליטיקההתפטרותאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה