חדשות בעולם

זעזוע: תינוק עם ארבע רגליים וארבע ידיים נולד בהודו. למה זה בעצם קורה? 

הסיפור שמזעזע את הודו: תינוק שמינו טרם הותר לפרסום, נולד עם אקסטרא איברים בגופו - ארבע ידיים וארבע רגליים. למה זה קורה, ומתי לאורך ההיסטוריה אירעו מקרים זהים? הנה כמה עובדות מעניינות שממש תרצו לדעת

צילום מסך ממקרה זהה בעיראק, שבו תינוק נולד עם 8 גפייםצילום מסך ממקרה זהה בעיראק, שבו תינוק נולד עם 8 גפיים
אא

תינוק שנולד ביום שלישי האחרון בבית החולים 'סאדר' שבמזרח הודו - עושה שמות בתקשורת העולמית. 

התינוק, שמינו טרם הותר לפרסום, נולד עם אקסטרא איברים בגופו - ארבע ידיים וארבע רגליים. לדברי אמו, נהרה שמה, הרופאים יידעו אותה כי מצב כזה הוא אפשרי, לאחר שחוותה סיבוך בהריון שלה. 

אמנם זה אינו המקרה הראשון במדינה, שבו נולדים תינוקות עם מומים מולדים 'מוזרים' - אך בכל פעם שנולד תינוק כזה, הוא מצליח להפוך ל'סלב מקומי'. מאז שנולד, ההורים מאפשרים לתושבים סקרניים להגיע ולראות את התינוק ואף לצלם אותו. בסרטונים נראה התינוק כשהוא מונח בתוך סלסלה מלאה בסדינים, על ברכי אמו. 

ועכשיו לשאלה המעניינת: למה זה בעצם קורה?

אז לתופעה שבה נולדים ילדים עם 'אקסטרא' גפיים קוראים פולימליה, והיא תופעה די ידועה בעולם - גם בקרב בני אדם, וגם בקרב בעלי חיים. האיבר הנוסף שעמו נולדים הילדים או בעלי החיים הוא בדרך כלל 'מעוות' ומכווץ בהשוואה לאיבר רגיל. 

"לפעמים העובר מתחיל כתאומים סיאמיים, אבל במהלך ההריון תאום אחד מתנוון לחלוטין למעט איבר אחד או יותר, שבסופו של דבר נצמד לתאום ששורד", אומר אחד הרופאים ההודיים שטיפלו בילוד.

הפולימליה בעצמה מתחלקת לתתי סעיפים, וכך למשל ישנו מצב שנקרא 'נוטומליה - שזוהי פולימליה שבה האיבר הנוסף יוצא לאורך או בסמוך לקו האמצעי של הגב. פולימליה נוספת היא מסוג 'קאפלומליה' (באנגלית: Cephalomelia) - פולימליה שבה האיבר הנוסף יוצא מהראש. 

 

תופעות נוספות של פולימליה שהתרחשו לאורך ההיסטוריה:

בשנת 1995 תינוקת בסומליה נולדה עם שלוש זרועות בצד ימין. 

בשנת 2005 נולדה בדטרויט ארה"ב תינוקת בשם דסטיני, עם רגל נוספת. הרגל הייתה 'נספח' שנשאר מתאום סיאמי שאמור היה להתפתח ביחד איתה, ולבסוף לא שרד. 

בשנת 2006 נולד בשנגחאי תינוק בשם ג'י-ג'י עם שלוש ידיים. 

בשנת 2007 נולד בבית חולים בדרום אפריקה ילד עם ארבע רגליים. בנובמבר של אותה שנה נותחה בבית החולים 'ספרש בנגלור' בבנגלור שבהודו - ילדה בת שנתיים שנולדה עם ארבע ידיים וארבע רגליים. 

בשנת 2016 נולד במחוז טנהון שבנפאל ילד בשם גואראב עם זרוע נוספת שיצאה מגבו העליון, בין השכמות שלו. 

תגיות:הודותינוקמוטציהגפיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה