חדשות בריאות

פרשן הבריאות: הממשלה מעמידה את כולנו בסכנה – כולל הילדים

פרשן הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק, בביקורת נוקבת על מדיניות ממשלת בנט מול מגפת הקורונה: "בזמן שיא של מגפה אסור לקצר את הבידודים"

  • י"ח שבט התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

פרשן הבריאות של "ישראל היום", רן רזניק, מותח הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה על ממשלת בנט, ומאשים כי מדיניותה מול הקורונה היא "לא מוסרית, חסרת אחריות", ומסכנת את הציבור: "המדיניות של הממשלה הנוכחית, שמבחינתה שתהיה הדבקה המונית במבוגרים וילדים והעיקר שלא יהיו שום הגבלות ובידודים, היא מסוכנת ממש לעצם החיים והקיום שלכם ושל ילדיכם".

רזניק מציג את נתוני משרד הבריאות, מהם עולה כי לפחות חצי מיליון ילדים ובני נוער אומתו עד עתה לקורונה, ואחד מכל 200 ילדים מאומתים אושפז בבית חולים: "בסך הכל אושפזו מתחילת המגפה כ-2,500 ילדים, מתוכם כ-150 עם תסמונות קשות שנגרמו מהקורונה, וכ-5% מהילדים המאומתים סבלו מתסמינים קשים ומתמשכים למשך יותר מחצי שנה, כולל בעיות גופניות ונפשיות לא קלות. על פי הנתונים מארה"ב ומבריטניה, הקורונה עלולה להיות מסוכנת ואפילו קטלנית לילדים במספרים מספיק גבוהים, כך שנרצה ואף נהיה מחויבים לעשות הכל כדי להגן עליהם".

לדברי רזניק, למרות שישראל נמצאת כעת בשיאו של גל התחלואה, הממשלה "בוחרת במודע ובמפגין להסיר את כל ההגנות על הילדים ועל כלל הציבור". עוד הוא מוסיף, "בגל הרביעי של המגפה, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ היו מוכנים לעשות הכל ולשלם כל מחיר, והעיקר שלא יהיה סגר או אפילו הגבלות מתונות הרבה יותר, והתוצאה הייתה מותם של עוד יותר מ-1,800 ישראלים מקורונה. כחטא על פשע, הם עוד מגדירים את הגל הרביעי כ'ניצחון'. ואילו עכשיו, בגל הנוכחי, מוכנים בנט, הורוביץ ורוב שרי הממשלה להילחם בבידודים, ויהיה המחיר בדם ודמים אשר יהיה".

פרשן הבריאות טוען כי "בזמן שיא של מגפה אסור לקצר את הבידודים – לא בקרב התלמידים ולא בקרב המבוגרים – ואת ההקלות יש לקבוע רק כשיש דעיכה של המגפה, וגם אז רק באופן מדורג, זהיר, לא מהיר, מסוכן וזחוח, כפי שקרה כאן כמעט אחרי כל גל מאז תחילת המגפה הארורה".

"האינטרס הציבורי והרפואי היה צריך להיות כבר מזמן הטלת הגבלות התקהלות כדי למתן את ההתפרצות, וחזרה ללמידה ועבודה מרחוק כדי למתן את הפגיעה במשק, אבל למרבה הצער – אין ולא היה לבנט הכוח הפוליטי בתוך הממשלה שלו לעשות זאת. יש הנהלה חלשה במיוחד ואובדת עצות במשרד הבריאות, ויש משרד אוצר ושר אוצר שמצליחים בינתיים כמעט לא לשלם ולו שקל אחד למאות אלפי נפגעי הגבלות הקורונה. ולעומת זאת, הממשלה כן מצליחה להעמיד את כולנו בסכנה, ועכשיו גם את ילדינו".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונהרן רזניק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה