חדשות בארץ

מדוע הרפורמים דוחפים ליישום מתווה הכותל? זו הסיבה

התנועה הרפורמית מסבירה בסרטון חדש, כי התעקשותה על יישום מתווה הכותל נועדה לסלול את הדרך לקידום נישואין אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת. יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "אנו בעיצומה של מלחמת תרבות, נעמוד כחומה בצורה". מפלגת הציונות הדתית: "ממשלת ישראל מנהלת מלחמת חורמה במטרה לקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל"

  • י"ז שבט התשפ"ב
הכותל המערבי, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)הכותל המערבי, ארכיון (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

סרטון חדש שפורסם היום (רביעי) על ידי התנועה הרפורמית חושף את העומד מאחורי מאבקה ליישומו של מתווה הכותל. מנכ"לית התנועה, אנה קיסלנסקי, ועורכת הדין אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, מסבירות בסרטון כי סדרי התפילה המקובלים בכותל המערבי הם סמל ששבירתו תפרוץ את הדרך לקידום רפורמות נוספות בסוגיות דת ומדינה.

לדברי השתיים, "אי יישום מתווה הכותל מרחיק מכולנו גם את התחבורה הציבורית בשבת וגם את הנישואין האזרחיים. המאבק על הכותל הוא מאבק סימבולי". עוד הוסיפו, כי תחת הממשלה הנוכחית "יש הזדמנות שלא תחזור. ברגע שהמונופול החרדי על הכותל יישבר – סוף סוף אפשר יהיה לקדם נישואין אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת. אסור לתת לרבנות בעלות על הכותל".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, מסר בתגובה לסרטון: "אנו בעיצומה של מלחמת תרבות והאמירה הזאת של הרפורמים היא אמירה מהדהדת, שעליה נאמר שבשעת השמד נלחמים על 'ערקתא דמסאנא' (שרוכי הנעליים)".

"הם עושים כל מאמץ לפגוע בכל הקדוש והיקר לעם היהודי, בכותל המערבי, נישואין וגירושין, תחבורה בשבת, כשרות, החינוך התורני ועוד ועוד. נעמוד כחומה בצורה לא לתת להם הצלחה, חס וחלילה, בנושא כל שהוא שהם מנסים לעלות על סדר היום".

במפלגת הציונות הדתית אמרו: "אנו מודים לתנועה הרפורמית ששמה את הדברים על השולחן, וקרעה את מסכת השקרים שמנסים למכור לנו בממשלה ושרי ימינה. הסרטון הזה, לצד הרפורמות בגיור ובכשרות, מוכיחים כי ממשלת ישראל מנהלת מלחמת חורמה במטרה לקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל ומי שיפקיר את הכותל יפקיר את זהותה היהודית של המדינה. ועכשיו גם הרפורמים מודים בכך בקול".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, התייחס לסרטון בנאום במליאת הכנסת. לאחר שציטט את הדברים שנאמרו בו, פנה מעוז לחברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך ואמר להם: "זה מה שאומרת במפורש התנועה הרפורמית. את התנועה הרפורמית לא מעניין מתווה הכותל, מה שהם רוצים לעשות זה נישואין אזרחיים, תחבורה ציבורית בשבת, ובקיצור מדינה שמופרדת מהדת, מדינה בלי יהדות, מדינת כל אזרחיה. תתעוררו, תראו לאן הממשלה שלכם מובילה".

תגיות:הציונות הדתיתמשה גפנימתווה הכותלהתנועה הרפורמיתרפורמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה