חדשות בארץ

שיאי ההדבקה נשברים שוב ושוב: ארה"ב מזהירה מנסיעה לישראל

ארצות הברית פרסמה אזהרת מסע לישראל, הפונה גם למחוסנים, ומציעה להם לא לטוס לישראל

  • י"ז שבט התשפ"ב
(צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90)
אא

ארצות הברית מזהירה את אזרחיה מפני נסיעה לישראל, לאור ההתפשטות הגוברת של נגיף הקורונה.

המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן פרסם אמש (שלישי) אזהרת מסע לישראל, במסגרתו סווגה הארץ ברמה הגבוהה ביותר של הסיכון מקורונה, זאת לצד 21 מדינות נוספות. ב-CDC הדגישו כי ההמלצה היא גורפת גם למחוסנים - אך אם מדובר בנסיעה חשובה, עדיף לטוס כשמחוסנים לנגיף.

שיאי ההדבקה בישראל נשברים שוב ושוב. בשבועיים האחרונים, מתחילתו של חודש ינואר, אובחנו למעלה מחצי מיליון נדבקים. כלומר, יותר מ-5% מאוכלוסיית המדינה אובחנו כחיובית לנגיף. מתחילת החודש הלועזי ועד יום שני אובחנו 532,777 לקורונה, ממוצע של 31,340 חיוביים מדי יום לנגיף. למעשה, מתחילת החודש ועד שלשום, 1 מתוך כל 18 ישראלים חיובי לנגיף.

משרד הבריאות עדכן אמש עדכון חלקי לפיו שלשום אובחנו 62,210 בני אדם כחיוביים לקורונה ואתמול אומתו 71,000 איש נוספים. מדובר בנתונים היומיים הגבוהים ביותר שנרשמו מאז פרוץ המגפה, אולם ההערכות הן כי המספרים בפועל גבוהים בהרבה. במשרד הבריאות ציינו, כי הם עושים מאמצים לעדכן את תמונת המצב המלאה בהקדם.

מספר החולים קשה ממשיך לעלות ומתקרב לרף ה-500. מדובר בעלייה של יותר מ-10%. מצבם של 135 מהחולים הקשים הוא קריטי. מניין חולי הקורונה שנפטרו מפרוץ המגפה עלה ל-8,340. בנוסף, 8,129 אנשי צוות בריאות מאומתים לקורונה או מצויים בבידוד.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר סיכמו היום על חלוקה חינמית של בין 25 ל-30 מיליון בדיקות אנטיגן מהירות לאזרחים. ההחלטה באה על רקע הביקורת הציבורית שנמתחה על הממשלה בעקבות מתווה הבדיקות והבידודים החדש, המטיל על חלקים גדולים באוכלוסייה את האחריות לרכוש על חשבונם בדיקות אנטיגן. חלוקת ערכות הבדיקה, שצפויה להתחיל בשבוע הבא, אינה מיועדת לכלל הציבור אלא לאוכלוסיות יעד שונות, בהן תלמידים וסטודנטים, קשישים בבתי אבות ובבתי חולים גריאטריים, אוכלוסיות המטופלות על ידי שירותי הרווחה ועובדים במפעלים חיוניים.

תגיות:אזהרת מסעשיאי ההדבקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה