חדשות בריאות

גל האומיקרון | קטסטרופה במערכת החינוך: הילדים בבידוד, ההורים מתוסכלים

ברשויות רבות סגורים 60% מגני הילדים. תלמידים נשארים בבית, נכנסים לבידוד, יוצאים ממנו, ונכנסים שוב

  • ט"ז שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוב ההורים בישראל מותשים מהמציאות שמלווה אותם בשבועות האחרונים, בה הם חיים מבידוד לבידוד. ילדים בגנים, בבתי ספר ובחטיבות נשארים בשבועות האחרונים ימים ארוכים בבית. היקפי התופעה נרחבים הרבה יותר ממה שמדווח משרד החינוך בנתונים הרשמיים.

מנתוני משרד החינוך עולה כי המערכת מתפקדת יופי. "נכון להיום כ-90% מהתלמידים מגיעים לבית הספר", אמרה בשבוע שעבר שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. גם בנתונים שפרסם המשרד בימים האחרונים מדווח כי 90% מהתלמידים מגיעים לבית הספר. הנתונים רחוקים מאוד מהמציאות בשטח, בה הילדים פשוט נשארים בבית

עשרות אלפי ילדי גנים אינם יכולים ללכת למסגרות בהיעדר גננת או סייעת, שנמצאו מאומתות. מספרים דומים של תלמידים שלומדים מהבית בהיעדר מורים או בהחלטות מקומיות של בתי ספור או רשויות מקומיות. כן יש מספר לא מבוטל של ילדים שנשארים בבית, כיוון שהוריהם מעדיפים לא לחשוף אותם למדגרת הקורונה הרוחשת בכיתות הלימוד.

בתי ספר שלמים נסגרים לימים ארוכים. מספר עצום של מורים ואנשי צוות בבידוד. ילדים רבים מספור נשארים בבית ולומדים או לא לומדים מרחוק, תוך פגיעה קשה מנשוא באיכות חייהם, בשמירה על שגרה, על שלווה, על יכולת ההורים להתפרנס. נתונים אלו, משום מה, אינם מוצגים בנתוני משרד החינוך.

סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אודליה שינדורף, צוטטה ב-ynet באמרה כי לפי ההערכות בתיכונים מדובר על נוכחות של כ-70% ובחטיבות הביניים וביסודיים הנוכחות דלה מאוד - בין 40% ל-50%. "המצב קטסטרופה בחטיבות וביסודיים", היא אמרה.

המצב בגני הילדים חמור אף יותר, כיוון שמדובר בשכבת גיל שאינה מחוסנת עדיין. גנים עירוניים נסגרים בזה אחר זה, ילדים נכנסים לבידוד, יוצאים לימים ספורים ואז נכנסים לבידוד נוסף, בשל גננת, סייעת או ילד מאומת בגן. מנתוני הרשויות העירוניות עולה כי כ-50% מהגנים סגורים בימים אלו.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חברת הכנסת שרן השכל, אמרה אתמול (שני) בדיון בהול שקיימה בנושא כי "יש לנו רשויות ש-60% מהגנים בתחומן סגורים, זה בלתי מתקבל על הדעת. לא מוצאים לגננות ולסייעות מחליפים, וגנים נסגרים כי אין צוות שיפעיל את הגן". 

תגיות:קורונהבידודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה