חדשות בארץ

ליברמן מבקש דיון חוזר בבג"ץ על סבסוד המעונות: הרשת בתגובות סוערות

בעקבות תוכניתו של משרד האוצר לבקש דיון חוזר בבג"ץ בנושא סבסוד מעונות היום – תגובות סוערות ברשת: "אין גבול לדורסנות. עוד מהלך ציני ומכוער כלפי משפחות וילדים קטנים"

  • ט"ז שבט התשפ"ב
(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)(צילום: Olivier Fitoussi / פלאש 90)
אא

משרד האוצר מתכוון לבקש דיון חוזר בבג"ץ, לאחר שזה האחרון דחה את בקשתו לביטול הסבסוד של המדינה לילדי אברכים במעונות היום – כך פורסם אתמול (שני) במקור ראשון.

כזכור, לאחר ששר האוצר ליברמן הורה לשנות את הקריטריונים לקבלת סבסוד במעונות היום כך שמשפחות של אברכים לא יוכלו לקבל אותו, הגישו מספר גופים עתירה כנגד החלטת המדינה, והעתירה התקבלה. בג"ץ קבע כי מבחני התמיכה החדשים מהווים שינוי במדיניות ארוכת-שנים שלפיה משפחות האברכים נהנו מסבסוד שכר הלימוד, וכי יש לאפשר להן זמן סביר להיערכות. בעקבות כך נדחה ביטול הסבסוד עד לשנה"ל הבאה.

משרד האוצר בוחן כעת את האפשרות לבקש דיון חוזר בעתירה, כיוון שלדבריהם מדובר במבחן תמיכה שהוא בסמכותו המלאה של שר האוצר, ובהתערבותו של בג"ץ במדיניות התעסוקה של מדינת ישראל. ליברמן עצמו הגיב להחלטת בג"ץ במילים הבאות: "אנחנו מצרים על החלטת בג"ץ בעניין שינוי הקריטריונים לקבלת סבסוד על מעונות יום שפוגעת באזרחי המדינה שמשרתים בצה"ל, עובדים ומשלמים מסים. נמשיך לפעול בכל הכוח לשילוב כל אזרחי המדינה בשוק התעסוקה".

ח"כ משה ארבל מש"ס, שהשתתף בדיוני העתירה, מסר כי "כבר אמרו לאכזר קדמון אחר: 'אם מזרע היהודים מרדכי אשר החלות לנפל לפניו לא תוכל לו כי נפול תיפול לפניו'. המשך האובססיה לשנאת ילדי החרדים מעבירה את ליברמן וחבריו על דעתו".

פורום "תורתם אומנותן", המאגד את נשות האברכים בציונות הדתית, הגיבו בחריפות: "אין גבול לציניות של ליברמן ולדורסנות שלו כלפי משפחות שנאבקו במשך חודשים להחזיק את הראש מעל המים. זהו עוד מהלך ציני ומכוער נגד משפחות וילדים קטנים, כאילו היו בובות על חוט בתיאטרון של משרד האוצר.

"רק לפני כמה ימים בג"ץ קיבל את ההחלטה המובנת מאליה – הרי כל משפחה צריכה זמן להתארגן לפני החלטה שכזו. רק שליברמן החליט שהוא מעדיף לייקים, וביקש ליישם את ההחלטה שלו כאן ועכשיו, בלי טיפת התחשבות.

"והנה, גם אחרי ששופטי בג"ץ הכריעו בנושא והרימו דגל אדום על בקשתו להכניס את ההחלטה לתוקף כבר אחרי שהתחילה השנה – ליברמן ממשיך לנסות לפגוע בלומדי התורה בישראל", לשון הודעת פורום "תורתם אומנותן". "כנראה שגם הוא מתחיל להריח את הבחירות המתקרבות. וזהו גם איתות נוסף לימינה – ליברמן צוחק עליכם כשאתם מתמהמהים ומנסים שלא לעצבן אותו. הגיע הזמן שתגלו גדלות נפש ותעמדו על שלכם. חברי ימינה, אם התורה היא אכן ערך לאומי בעיניכם, הגיע הזמן שתראו את זה כבר במעשים".

כשליברמן ציטט את הרמב"ם, מה הוא פספס? הרב זמיר כהן בהסבר חזק ומרגש:

 

תגיות:אביגדור ליברמןמעונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה