חדשות בריאות

פרופ' נחמן אש: "זו הסיבה שקיצרנו את ימי הבידוד"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מסביר כי מספר הבידודים הגדול מעיק על המשק, ועל כן קוצרו ימי הבידוד

  • ט"ז שבט התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, מתייחס הבוקר (שלישי) להחלטה לקצר את משך ימי הבידוד ל-5 ימים. בדברים שאמר בראיון ל-103FM. אמר פרופ' אש כי "בכל מצב שאנחנו מקצרים את ימי הבידוד אנחנו משחררים יותר אנשים שקרוב לוודאי שהם מאומתים. מספר הבידודים הגדול מעיק על המשק. גם היום יש מאומתים שמסתובבים. נקטנו במספר אמצעי זהירות שככל שיוקפדו זה יצמצם את זה".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם למצב בבתי החולים. "העומסים על בתי החולים ועל המערכת גדולים. מרכזי הפניות שלנו עמוסים מאוד ומערכות המיחשוב עמוסות. המערכת כולה נמצאת בקצה".

בתוך כך, ד"ר אורלי גרינפלד, מנהלת רפואית במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה ורופאת משפחה במכבי שירותי בריאות, העניקה ראיון לערוץ 7, ובו הסבירה את אופן קבלת ההחלטות במשבר הקורונה: "אנחנו מנהלים את הסיכון בצורה מאוד זהירה. כל הזמן שוקלים מה הסיכונים בקבלת החלטה לעומת התועלת, כשגם לא להחליט, זה בעצם להחליט".

ד"ר גרינפלד הסכימה עם הטענות לפיהן יש השלכות רבות לבידודים ולפגיעה במשק. "אבל מצד שני", אמרה, "יש הדבקות מאוד גבוהות, התפתחות למחלה קשה, אנשים שאנחנו יודעים שאם הם חולים הם יכולים לפתח מחלה מתמשכת וסיבוכים. זה אמנם בא באחוזים קטנים יותר, אבל אנחנו חייבים לשמור על האנשים האלה".

עוד הוסיפה גרינפלד וציינה שעל מנת להגביר את היעילות של בדיקת האנטיגן הביתית צריך לקחת בדיקה מהלוע, ואחר כך מהאף. בנוסף, אדם שנחשף לחולה קורונה – שלא ייבדק כמה שעות לאחר החשיפה. לוקח שלושה ימים כדי שהאנטיגן יוכל לזהות את ההדבקה ועד אז לשמור על בידוד. "אין לנו כאן מאה אחוזים במגיפה הזו אבל אנחנו כל הזמן מנהלים את הסיכון", הוסיפה את דבריה.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט הורה אתמול (שני) על מדיניות הבדיקות והבידודים החדשה, לפיה תקופת הבידוד למאומתים לקורונה תקוצר לחמישה ימים, בכפוף לשתי בדיקות שליליות.

המדיניות תיכנס לתוקף מחר (רביעי), ועל פיה מאומתים ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום הרביעי בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום החמישי בערב, ובתנאי שאין תסמינים. מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד.

עוד נקבע כי לא מחוסנים/לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד – נותרת ללא שינוי.

תגיות:קורונהבידודיםפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה