חדשות בריאות

מיום רביעי: תקופת הבידוד למאומתים תקוצר לחמישה ימים

ראש הממשלה נפתלי בנט אימץ את המלצת שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי המקצוע במשרדו לקצר את תקופת הבידוד למאומתים לחמישה ימים, בכפוף לשתי בדיקות שליליות ובתנאי שאין תסמינים

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט אימץ היום (שני) את המלצת שר הבריאות ניצן הורוביץ וגורמי המקצוע במשרדו לעדכן את מדיניות הבדיקות והבידודים ולקצר את תקופת הבידוד למאומתים לקורונה לחמישה ימים, בכפוף לשתי בדיקות שליליות.

על פי המדיניות החדשה, שתיכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב, מאומתים ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום הרביעי בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום החמישי בערב, ובתנאי שאין תסמינים. מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד.

עוד נקבע כי לא מחוסנים/לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד – נותרת ללא שינוי.

במשרד הבריאות שבו והדגישו, כי בשל העומסים שיוצרת תחלואת האומיקרון, בדיקות ה-PCR מיועדות רק לבני 60 ומעלה ולאנשים בסיכון. במאמץ לתת קדימות במסירת תוצאות הבדיקה לאוכלוסייה זו, כדי להעניק טיפול תרופתי מהיר במידת הצורך, החל מיום רביעי מי שאינו נכלל בקבוצות אלו לא יורשה עוד לבצע בדיקת PCR בקופות החולים.

"מדינת ישראל עומדת עכשיו בפני שיא תחלואת גל האומיקרון", מסר ראש הממשלה. "לכן אנחנו רואים הרבה מאומתים והרבה מבודדים. הדבר הזה יוצר עומס כבד על המשק. לכן קיבלתי החלטה יחד עם שר הבריאות, מערכת הבריאות ומומחים לקצר את ימי הבידוד משבעה ימי בידוד לחמישה ימי בידוד".

"ההחלטה הזו תאפשר מצד אחד להמשיך לשמור על בריאות הציבור, ומצד שני, אומנם קשה, לקיים את הכלכלה בתקופה הזאת כדי שנעבור את הגל הזה בשלום", סיכם בנט.

תגיות:נפתלי בנטניצן הורוביץבידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה