עובדות שלא ידעתם

הידעתם מהי סמטת הטורנדו?

מהו כוכב הצפון, היכן נמצא המוח של הצמחים, ומה מיוחד בפנתר השחור? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם מהי סמטת הטורנדו? סמטת הטורנדו נמצאת בדרום ארצות הברית, בין מפרץ מקסיקו לאזור האגמים הגדולים. היא נקראת כך, כי מרבית סופות הטורנדו שמתרחשות בארצות הברית (כ-1000 סופות בשנה!) – מתרחשות באזור זה, בגלל האקלים המעורב שבאזור.

• הידעתם מהו כוכב הצפון? עד שהומצא המצפן, היה כוכב הצפון נקודת העזר החשובה ביותר עבור מטיילים וספנים, כדי למצוא את דרכם. כוכב הצפון (פולאריס) נמצא כמעט בדיוק מעל לציר הסיבוב של כדור הארץ. משום כך, הוא נראה באותו מקום בשמים בכל לילה, בניגוד לכוכבים אחרים שנראים כמשנים את מיקומם. הכוכב נראה רק בשמים של חצי הכדור הצפוני.

• הידעתם למה נועדו פעמוני הפרות בשוויץ? בעבר ענדו הרועים פעמונים על צווארי הפרות, כדי לזהות בקלות כאשר פרה מתרחקת מהעדר. כיום הם מהווים בעיקר מזכרת פופולארית לתיירים בשוויץ.

• הידעתם שלצמחים יש מוח? צמחים אמנם אינם מרגישים, אין להם איברי חישה, אבל מוחות – יש להם בהחלט. אלא שבניגוד לבעלי חיים או בני אדם, להם מוח אחד בלבד, שבלעדיו הם אינם יכולים לחיות – לצמחים ישנם בקצה השורש מיליוני תאים המשמשים כתחליפי מוח, ומעבירים לצמח מידע, כך שהצמח יכול להמשיך לחיות גם אם 90% ממנו נהרסו.

• הידעתם איזה עכביש בונה קן במים? זהו עכביש המים. הוא בונה קן מתחת למים, ומשחרר לתוכו בועות אוויר שנכלאו בשערות גופו – כך שנוצר מעין פעמון צלילה, אזור מלא אוויר מתחת לפני המים.

תגיות:טורנדועובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה