חדשות בארץ

דן מרזוק מונה למזכיר הכנסת הבא

החלטתו של יו"ר הכנסת מיקי לוי למנות את מרזוק זכתה לאישור נשיאות הכנסת. קודם להצבעה דרשו במפלגת העבודה ובמרצ להצביע על שאר המועמדים, ביניהם רבקה רביץ, שכיהנה כראש לשכתו של הנשיא לשעבר ראובן ריבלין

מרזוק (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)מרזוק (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

(עודכן: 13:10)

יו"ר הכנסת מיקי לוי הודיע היום (שני), בישיבה שקיים עם סגניו בכנסת, כי החליט למנות את עורך הדין דן מרזוק למזכיר הכנסת הבא. בחירתו של לוי אושרה בהמשך בהצבעה בנשיאות הכנסת.

מוקדם יותר דיווח עמית סגל בחדשות 12, כי במפלגת העבודה ובמרצ הביעו התנגדות חריפה להחלטתו של לוי להביא להצבעה את מרזוק כמועמד יחיד ודרשו להצביע על שאר המועמדים. שתי המפלגות הביעו את תמיכתן במועמדותה של רבקה רביץ, שכיהנה כראש לשכתו של הנשיא לשעבר ראובן ריבלין.

מלשכתו של לוי נמסר כי בחירתו במרזוק תובא כבר היום לאישור נשיאות הכנסת: "בחירה זו, אשר נעשתה לראשונה בתולדות הכנסת לאחר הליך מיון מקצועי, בסיועה של ועדה ציבורית מייעצת בה כיהנו שר המשפטים וחבר הכנסת לשעבר דן מרידור ופרופסור סוזי נבות, תובא לאישורה של נשיאות הכנסת שתתכנס היום בצהריים. עו"ד דן מרזוק יחליף בתפקידו את מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורוביץ, אשר תסיים בסופו של חודש מרץ הקרוב 45 שנות שירות בכנסת, מתוכן 12 שנים כמזכירת הכנסת".

"אני גאה ושמח להביא ביום חגה של הכנסת את מינויו של מזכיר הכנסת החדש", אמר לוי. "מדובר בבחירה ראויה ובהליך מקצועי שנעשה לאחד התפקידים המרכזיים והקריטיים בתפקוד הכנסת. המורכבות הפרלמנטרית והחוקתית במליאת הכנסת ובוועדותיה חייבו בחירה של מזכיר כנסת בעל ניסיון עשיר, המכיר את רזי עבודת הכנסת ובקיא ביחסי כנסת-ממשלה. בהזדמנות זו אני מבקש להודות מקרב לב לירדנה מלר הורוביץ על שנות שירותה הרבות במשכן, במגוון תפקידים ובפרט כמזכירת הכנסת ב-12 השנים האחרונות, תפקיד אותו ביצעה במסירות, במקצועיות, ביושר וללא משוא פנים".

מרזוק הינו בעל תואר ראשון במשפטים מהמסלול האקדמי של המכללה למנהל ותואר מוסמך במשפט ציבורי בתוכנית המשותפת של אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת Northwestern בשיקגו. הוא שירת כ-14 שנים בכנסת, מהן שלוש שנים כעוזר למזכיר הכנסת וכ-10 שנים כעוזר בכיר ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון. במסגרת זו מילא שורה של תפקידים מרכזיים בייעוץ המשפטי של הכנסת. כיום, מרזוק משמש כעורך דין פרטי וכמרצה מן החוץ באוניברסיטת חיפה.

תגיות:הכנסתמיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה